پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
شریعتمداری از نمایندگان اراک تذکر کتبی گرفت
بودجه بند «و» تبصره ۲ به هپکو رسید؟
بودجه بند «و» تبصره ۲ به هپکو رسید؟

نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در تذکری کتبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی خواستند تا نسبت به پرداخت حقوق و معوقات کارگران این شرکت اقدام ضروری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسن آصفری و علی اکبر کریمی تذکر کتبی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص توجه به حقوق کارگران هپکو و جلوگیری از ایجاد مشکلات دوباره برای کارگران ارائه کرده اند.

در متن این تذکر آمده است:

با توجه به اینکه طبق مصوبه هیات وزیران مقرر شده است که سهام دار اصلی کارخانه هپکو، سازمان تأمین اجتماعی باشد و نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدام لازم را به عمل آورد و ضمن برنامه ریزی و هماهنگی اقدام به فعال شدن کارخانه کند تا ضمن تولید و چرخیدن چرخ کارخانه من بعد شاهد عقب افتادن حقوق کارگران نباشیم ولیکن از مدتی که کارخانه واگذار شده است هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است و هم اکنون نزدیک به دو ماه است که حقوق کارگران پرداخت نشده است؛ لذا لازم است وزارت محترم تا دیر نشده، تدبیری بیاندیشد.

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته هم موضوع تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی را بررسی کرد و قرار شد این موضوع را کمیسیون تلفیق بررسی کند. دولت می‌خواهد بدهی تأمین اجتماعی را با استفاده از بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی درنظر گرفته شده در بند «و» تبصره ۲ بودجه ۹۹ پرداخت کند.

نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسات متعددی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر اقتصاد و دارایی قول گرفته بودند از منابع مالی این بند از بودجه، حدود هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی‌های هپکو درنظر گرفته شود.

شریعتمداری هم در توییتر خود خبر از تصمیم دولت برای تهاتر بدهی‌های هپکو داد که این بدهی‌ها قرار است با بدهی دولت به تأمین اجتماعی تهاتر شود. هرچند مصوبه آن در سایت دولت هنوز مطرح نشده، اما به نظر می‌رسد دولت به نوعی قصد دارد بدهی هپکو به بانک‌ها را تبدیل به بدهی تأمین اجتماعی و شستا به دولت به حساب آورد و از این طریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی هپکو را بسوزاند.

مطالبات کارگران هپکو از مسئولان دولتی و سازمان تأمین اجتماعی ادامه دارد. در حال حاضر به کار برگشته اند و امیدوارند تا پایان سال وعده‌های مسئولان به پرداخت معوقات و حقوقشان، عملی شود.

اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام