پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
محمد حسن آصفری
با وزیر میراث فرهنگی دیدار کرد
با وزیر میراث فرهنگی دیدار کرد

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با وزیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دیدار و گفتگوکرد.

 

محمد حسن آصفری در این نشست نسبت به ثبت جهانی بازارتاریخی اراک تاکید کرد و گفت: وزیر میراث فرهنگی نسبت به ثبت جهانی بازار تاریخی اراک قول مساعد داد و مقرر شد پس از حل مشکلات موجود در بازار اراک، این بنای تاریخی در فهرست بازارهای تاریخی جهانی قرار گیرد.

وی ادامه داد بسیاری از فعالان حوزه صنایع دستی از ساخت و عرضه این محصولات امرار معاش می کنند، بنابراین باید برای حمایت از این قشر به خصوص در زمینه بیمه تامین اجتماعی ایشان اقدامات لازم  شود.

آصفری ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث مشکلات زیادی در حوزه کسب درآمد فعالان صنایع دستی و گردشگری شده است که باید با اعطای تسهیلات ویژه بخشی از مشکلات مالی این قشر جبران شود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه شهرستان اراک یکی از مناطق صنعتی کشور محسوب می شود و فاقد یک مکان گردشگری مطلوب است و از آنجایی که منطقه #دره_گردو شرایط مناسبی برای تبدیل شدن به قطب گردشگردی را دارد از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انتظار می رود اقدامات لازم در خصوص جذب سرمایه گذار و اعطای تسهیلات برای این منطقه را فراهم آورد.

آصفری در خصوص ایجاد مکانی برای عرضه تولیدات صنایع دستی نیز خاطر نشان کرد: طی دیدار بنده با وزیر میراث فرهنگی در خصوص استقرار بازارچه صنایع دستی مقرر شد، در شهرستان های اراک و کمیجان این بازاچه ها به زودی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد و در شهرستان خنداب نیز کلنگ احداث بازارچه صنایع دستی به زودی به زمین زده خواهد شد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام