پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
حضور محمد حسن آصفری
در کنگره ملی زنان شهید ،جانباز و آزاده استان مرکزی
در کنگره ملی زنان شهید ،جانباز و آزاده استان مرکزی

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، پنجشنبه ۱۶ بهمن همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر  در کنگره زنان شهید، جانباز، آزاده استان مرکزی که در محل استانداری مرکزی برگزار شد ،شرکت کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که شبیخون فرهنگی توسط کشورهای غربی آغاز شده و غربی ها به دنبال از بین بردن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری هستند، برگزاری کنگره و یادواره شهدا از هر جنس و قشری لازم و ضروری است.

 

آصفری  با اشاره به اینکه نقش زنان همیشه در عرصه‌های مختلف، بی‌بدیل بوده است، اظهار کرد: دین اسلام به زنان توجه ویژه داشته و دارد در حالی که در غرب به نقش زنان چندان توجه نشده و به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌شود اما اسلام اینگونه نیست و زنان در همه عرصه‌ها حضور داشته و دارند.

وی افزود: مادران در دوران انقلاب از خودگذشتگی کرده و فرزندان خود را به جبهه جنگ فرستادند و در نهایت، جسم بی جان فرزندان خود را تحویل گرفتند. اگر ایثار زنان نبود معلوم نبود انقلاب اسلامی چهل سالگی را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس زنان در تمامی عرصه‌ها همپای مردان حضور پررنگی داشتند و ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز از قشر زنان تقدیم انقلاب شد که نشان از همراهی زنان در کنار مردان دارد، لذا برگزاری چنین کنگره‌هایی برای تبیین ایثارگری و از خودگذشتگی زنان شهید و جانباز اهمیت دارد.

آصفری بیان کرد: از زمانی که شبیخون فرهنگی علیه اسلام توسط کشورهای غربی آغاز شده و غربی ها به دنبال از بین بردن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری هستند، برگزاری کنگره و یادواره شهدا از هر جنس و قشری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه هزینه در این مسیر یک نوع صندوق ذخیره و پس انداز ایستادگی و مقاومت در مقابل تهدیدات غربی‌ها علیه ایران است، گفت: هرچه بتوان فرهنگ شهادت و ایثارگری را در دانشگاه‌ها و مدارس و کتب درسی مورد توجه قرار داد، خود نوعی فرهنگ سازی است . دانش آموزان باید از همان ابتدا تا فارغ التحصیلی با روحیه و فرهنگ شهادت طلبی آشنا باشند و ایجاد زمینه این شناخت باید در دستور کار تمام مجموعه ها بویژه مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

در این آیین از تمبر یادبود کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی رونمایی و از خانواده زنان شهدا و جانباز با حضور مسئولان تجلیل شد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام