پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
بایدن هم مانند ترامپ نمی تواند بر روابط ایران با کشورهای منطقه اثر بگذارند
بایدن هم مانند ترامپ نمی تواند بر روابط ایران با کشورهای منطقه اثر بگذارند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به تغییر قدرت در آمریکا و تاثیر آن بر روابط منطقه گفت: چه بایدن چه ترامپ نمی توانند تاثیری بر روابط ایران با کشورهای منطقه داشته باشند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر امورخارجه به کشورهای منطقه قفقاز، به اهمیت این سفر پرداخت و گفت: ارتباط ما با کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خزر دیرینه ای است با این حال انتظار می رود که جمهوری اسلامی سطح روابط خود با کشورهای حوزه آسیای مرکز و کشورهای حوزه خزر را بیشتر کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتقاد داریم با توجه به توافقات و پروتکل های بین المللی بین ما و کشورهای همسایه در حوزه مبارزه با تروریست و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر دو طرف علاقمند هستند سطح روابطشان را توسعه دهند.

وی ادامه داد: روابط کشورها و رفت و آمد های دوجانبه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بود که امید داریم با اتمام شیوع این بیماری سطح روابط و دید و بازدیدها را افزایش دهیم تا توافقات بین ما و کشورهای حوزه خزر بیشتر شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کشورهای دیگری که خارج حوزه خزر هستند باید متوجه باشند که ارتباط ما دیرینه است و نمی توانند بر آن خللی وارد کنند، سطح روابط  را کاهش دهند یا خدشه ای به آن وارد کنند، سفر اخیر وزیر امورخارجه کشور به کشورهای منطقه در جهت پیش مقدمات توسعه روابط بین ما با کشورهای منطقه قفقاز است.

آصفری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تغییر قدرت در آمریکا و تاثیر آن بر روابط منطقه تاکید کرد: چه بایدن چه ترامپ نمی توانند تاثیری بر روابط ایران با کشورهای منطقه داشته باشند و خدشه ای وارد کرده یا تاثیر مثبتی داشته باشد ایران با کشورهای منطقه مشترکاتی دارد که عامل افزایش سطح روابط می شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به تلاش برخی کشورهای منطقه برای برقرار ارتباط بین ایران و آمریکا اظهار داشت: تا آمریکا تحریم ها را بر ندارد، مذاکره با آنها معنی و مفهومی نخواهد داشت، میانجیگری زمانی می تواند موثر باشد که تحریمی در کار نباشد.

وی گفت: کشورهای عربی منطقه پتانسیل خود برای برداشتن تحریم های آمریکا استفاده کند تا زمانی این تحریم ها را برداشته نشود و آمریکا به برجام برنگردد میانجی گری ها تاثیری در ایجاد روابط بین تهران و واشنگتن نخواهد داشت.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام