پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری تاکید کرد
اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها
اختصاص ۳۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها

نماینده مردم اراک در مجلس بابیان اینکه زوج‌های جوان نابارور در روستاها به صورت رایگان درمان می‌شوند، گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن آصفری در سفر به شهرستان کمیجان در جمع اهالی روستای اسفندان اظهار کرد: بیمه سلامت ملزم است به صورت رایگان افراد کم‌درآمد را بیمه کند؛ برخی دفاتر کارگزاری مبالغ را از اقشار آسیب‌پذیر دریافت کردند که خلاف قانون است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهد تصادفات ناگواری در کشور هستیم که افزایش جریمه‌های راهنمایی رانندگی در دستور کار قرار گرفت که ۲۰ درصد در اختیار دهیاری‌ها برای عمران و آبادی روستاها قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد: ۳۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها هزینه خواهد شد و امکان پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی از ۵۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان وجود دارد.

آصفری افزود: دولت درآمدی برای ایجاد اشتغال ندارد و باید کارآفرینی در اولویت قرار گیرد؛ براساس آمارها ماهانه ۳۳ هزار میلیارد تومان بابت حقوق کارمندان دولت صرف می‌شود در حالی که بودجه عمرانی کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: کارآفرینان با طرح اشتغالزایی و ۲۰ درصد آورده می‌توانند از طریق بانک کارآفرین و بنیاد برکت تسهیلات دریافت کنند که در بودجه سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام‌های ۵۰ میلیون بابت طرح های اشتغالزایی کوچک به بنیاد برکت اختصاص یافته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ بانک کارآفرین ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات طرح‌های بزرگ در اختیار دارد.

آصفری ادامه داد: دهیاری‌ها باید نسبت به تشکیل تعاونی اقدام و اعتبارات را مدیریت و در راستای ایجاد اشتغال فعالیت کنند.

وی با اشاره به حمایت از اقشار کم‌درآمد  افزود: زوج‌های جوان نابارور در روستاها می‌توانند به صورت رایگان با تایید کادر درمان محل زندگی خود روند درمان را دنبال کنند و در این زمینه بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق مصوب شد که صنوف ملزم به پرداخت ۲۰ درصد مالیات شدند و مالیات کسانی که فرار مالیاتی داشتند، افزایش یافت.

آصفری یادآورشد: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده آهنگران به کمیجان اختصاص یافته در حالی که اینترنت روستاهای شهرستان کمیجان نیز در حال پیگیری است./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام