پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
دوم اسفند نقطه عطف برجام است
دوم اسفند نقطه عطف برجام است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی کشور باید اقدامات خود در راستای اجرای قانون رفع تحریم ها را به مجلس ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محمدحسن آصفری با اشاره به ضرورت اجرای مفاد قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها از سوی دولت، گفت: طبق زمان‌بندی این قانون، طرف‌های غربی و کشورهای اروپایی تا ۲ اسفند ماه فرصت دارند تعهدات خود در برجام را اجرایی کنند، تکلیف توافق هسته ای را مشخص و نسبت به برداشتن تحریم ها اقدام کنند، در غیر اینصورت سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به غنی سازی اورانیوم وارد فاز جدید می شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: سازمان انرژی اتمی طبق قانون باید نسبت به تولید غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد مورد نیاز سایت هسته ای تهران اقدام کند و براساس مفاد این قانون هر گونه کم کاری جرم تلقی می شود و مطمئنا مجلس در آینده نزدیک گزارش سازمان و دولت را برای اجرایی کردن این قانون مطالبه می کند تا بدانیم چه اقداماتی برای انجام دادنِ قانونِ الزام آور مجلس، انجام شده است.

وی تاکید کرد: ضمن بازرسی هایی که از طریق مجلس صورت می گیرد، از سازمان انرژی اتمی کشور نیز گزارش مکتوب مطالبه می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: از سوی دیگر وزارت امور خارجه کشور نیز باید اقدامات خود را در قالب گزارش ۶ ماه برجام به مجلس ارائه دهد و مشخص کند پاسخ کشورهای اروپایی و آمریکایی نسبت به ملزم کردن دولت به اقداماتی در راستای رفع تحریم ها چه بوده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام