پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
پس از چهل سالگی انقلاب اشرافی گری مسئولان معنایی ندارد
پس از چهل سالگی انقلاب اشرافی گری مسئولان معنایی ندارد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی دیگر قابل قبول نیست که مسئولان خود را در آسمان ببینند و مردم را در زمین، بلکه ما نیازمند مدیران کارآمد به دور از نگاه های حزبی و جناحی هستیم.

محمد حسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن دهه فجر، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته و گام هایی که باید از این پس برداشته شود، بیان کرد: چهل سالگی، عمر پختگی انقلاب است و دیگر هر اقدام ریسک پذیری که در طول چهل سال گذشته انجام شده، نباید تکرار شود. امروز بایستی در راستای توسعه و پیشرفت کشور و تقویت سطح روابط بین المللی گام هایی برداشته و در مقابل تلاش هایی که برای انزوای جمهوری اسلامی صورت می گیرد؛ روابط خود را با کشورهای دیگر ارتقا دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی باید به دنبال سیاست های تشویقی برای جلب سرمایه گذار داخلی و خارجی بوده و از منابع ارزشمند داخل کشور که فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار است به نحو احسن استفاده شود.
توجه به قابلیت ها و توانمندی های جوانان داخل کشور یک موضوع مهمی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس درباره اینکه چه کاستی‌ها و عقب افتادگی‌هایی داریم؟ تصریح کرد: از این پس باید جلوی اقدامات و رفتارهایی که می تواند منجر به گلایه مندی مردم شود، گرفته شود. اینکه مسئولان دنبال اشرافی گری بوده و مردم را در زمین ببینند و خود را در آسمان دیگر پس از چهل سال از عمر انقلاب معنایی نداشته و این رفتار برای مردم قابل قبول نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: باید در چهل ساله دوم انقلاب مدیران کارآمد به دور از نگاه های حزبی و جناحی برای توسعه کشور گام برداشته و روحیه انقلابی و جهادی بایستی در کشور حاکم شود. در حوزه کارهای عمرانی باید زیر ساخت های لازم فراهم شود. امروز دیگر نمی توانیم بپذیریم که در یک روستا مردم مشکل آب، جاده یا خدمات بهداشتی داشته باشند. بعد از ۴۰ سال این مسائل برای مردم قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس افزود: تخصیص اعتبارات باید به صورت متوازن باشد تا مناطق کمتر توسعه یافته بتوانند خود را به مناطق برخوردار برسانند. در سطح قانون گذاری باید قوانینی تهیه شود که دولت توانایی اجرای آن را داشته باشد. اتحاد و انسجام بین همه جریانات در داخل کشور یکی از گام های اساسی است که باید بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب شاهد آن باشیم.

آصفری بیان کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب ما همراهی و حضور مردم در تمام صحنه های انقلاب و نظام می باشد. هرچند که مردم نسبت به رفتار مدیران گلایه مند هستند اما پای انقلاب و ارزش های خود مانده اند که این امر دستاورد عظیمی است. امروز بزرگ ترین دستاورد اقتصادی کشور این است که خودمان می توانیم نیازهای داخلی را تامین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای حوزه علمی و صنعتی کشور در طول چهل سال گذشته، تصریح کرد: دستیابی به تکنولوژی نانو، سلول های بنیادی و تاسیس پتروشیمی و پالایشگاه ها همگی بیانگر تلاش های صورت گرفته با تکیه بر طرفیت داخلی در طول چهل سال گذشته است. اثر گذاری امروز جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب است. امروز ما نیاز به خدمات درمانی از خارج کشور نداریم و به دستاوردهای بزرگی در حوزه بهداشت و درمان رسیده ایم. رشد علمی کشور در طول چهل سال گذشته دستاورد بزرگی است. آمار خروجی دانشگاه ها رشد چشمگیر و عظیمی داشته است.

آصفری تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته دستاوردهای بزرگی داشته است و از این پس نیز گام های بلندتری با تکیه بر سرمایه عظیم مردمی خود برخواهد داشت.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام