پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
شفافیت بودجه در مجلس موجب اعتراض دولت شد/ دادن بودجه عمرانی به دستگاه‌های سیاسی را نمی پذیریم
شفافیت بودجه در مجلس موجب اعتراض دولت شد/ دادن بودجه عمرانی به دستگاه‌های سیاسی را نمی پذیریم

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: متأسفانه دولت در برخی از جداول بودجه اعتباراتی را برای برخی دستگاه‌ها در نظر گرفتند که فعالیت آنها سیاسی بوده ولی بودجه‌ای که برای آنها منظور کرده‌اند عمرانی است ولی مجلس آنرا اصلاح کرد.

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اظهارات اخیر حسن روحانی علیه مجلس با موضوع بودجه 1400 اظهار داشت: نگاه مجلس به بودجه 1400 عملیاتی و اجرایی است و بر همین اساس با نگاه کارشناسی و تجارب قبلی اصلاحات لازم را انجام داده و تلاش داریم بخش‌های مختلف بودجه را منطبق بر واقعیت مصوب کنیم.

آصفری گفت: متأسفانه در برخی از جداول و بندهای بودجه اعتبارات بسیار زیادی برای برخی دستگاه‌ها در نظر گرفتند که فعالیت آنها سیاسی بوده ولی بودجه‌ای که برای آنها منظور کرده‌اند عمرانی است که به هیچ وجه خدمتی هم به مردم نمی‌کنند که البته نیازمند اصلاح است. 

وی افزود: برخی از جلسات کمیسیون تلفیق سه شیفته است و تا 11 شب ادامه دارد، این در حالی است که این جلسات از 8 صبح آغاز می‌شود و نمایندگان مجلس تلاش زیادی کردند تا تمامی حساب و کتاب بودجه 1400 شفاف و دقیق باشد.

نماینده اراک در مجلس گفت: ناراحتی حسن روحانی رئیس جمهور از نمایندگان مجلس درباره بودجه 1400 به این دلیل است که برای اولین‌بار پس از 40 سال عمر انقلاب اسلامی شفافیت حداکثری را در مورد لایحه بودجه اعمال کرده‌ایم  و در همین راستا تلاش کردیم دسترسی مردم به بودجه و نظرات نخبگان را فراهم کنیم.

آصفری خاطرنشان کرد: گفتار و رفتار حسن روحانی با یکدیگر متفاوت است  چرا که تلاش دارد با خبرنگاران و ژورنالیست‌ها به گونه‌ای خاص صحبت کند اما در عمل و رفتار طوری دیگری نشان می‌دهد که ما چنین رفتاری از او در گذشته هم مشاهده کردیم و در لایحه بودجه 1400 هم این موضوع تکرار شده است که اینگونه رفتارها در شأن رئیس جمهور نیست.

وی افزود: بهتر است رئیس جمهور با مردم صادق باشد و به همه چیز رنگ و لعاب سیاسی و ژورنالیستی ندهد بلکه تلاش کند با نگاهی منطقی و عقلانی به موضوعات بنگرد.

آصفری با تاکید بر اینکه تأکید مجلس بر شفافیت حداکثری بودجه است و نمی‌پذیریم که درآمدهای دولت غیر واقعی بوده و مصارف آنچنانی هم تعریف کند تصریح کرد: پرداخت‌های دولت به برخی افراد خاص و دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم پذیرفتنی نیست و عادلانه نیست که بودجه یک دستگاه افزایش شدیدی داشته باشد و بودجه دیگر دستگاه یا کم باشد یا بدون افزایش باشد و به همین دلیل اعمال سلیقه را نمی‌پذیریم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: این موضوع برای مجلس و کمیسیون تلفیق از اهمیت بالایی برخوردار است که بودجه 1400 عملیاتی و اجرایی باشد و به گونه‌ای نباشد که ارقام لحاظ شده در بودجه برخی دستگاه‌ها با اعتبارات تخصیص یافته متفاوت باشد. 

آصفری خاطرنشان کرد: تأکید مجلس درباره لایحه بودجه شفافیت حداکثری است اما گویا رئیس جمهور از این شفافیت ناراحت است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام