پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
نظام بین‌المللی بیمار، دست به تحریم نهادهای مرتبط با ساخت واکسن کرونا زده است
نظام بین‌المللی بیمار، دست به تحریم نهادهای مرتبط با ساخت واکسن کرونا زده است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: آمریکا باید دست از رفتارهای ضد حقوق بشری و ضد توافقات بین المللی بردارد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه چند نهاد حاکمیتی و نهادهای موثر در ساخت واکسن ایرانی، گفت: تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران با حقوق بشر جور در نمی آید اگرملت ایران باعث ناراحتی آمریکا شده است نباید اینگونه برخورد کند و همه نیازمندی های مردم را تحت تحریم خود قرار دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تحریم ها نشان می دهد که نظام بین الملل بیمار است و نیاز به عمل جراحی فوری دارد تا آمریکا دست از رفتارهای ضد حقوق بشری و ضد توافقات بین المللی بردارد؛ این رفتارها توجیه ندارد.

وی اظهار داشت: برای ملت ایران ثابت شده است که دشمنی آمریکا با ایران موضوعی جدی است و کاخ سفید باید متوجه شود که مردم ایران از حقوق خود دست بر نمی دارند و عقب نشینی نمی کنند، این تصور آمریکایی ها که گمان می کند با فشارها می تواند مردم ایران را به ستوه آورد، اشتباه است، اگر قرار بر این بود ایستادگی مردم 40 سال ادامه پیدا نمی کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکا عصبانی است چرا که تحریم های ضدایرانی این کشور، ملت ایران را تسلیم نکرده است و اکنون دولت آمریکا مانند گربه به در و دیوار چنگ می زند تا شاید نتیجه حاصل شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: آمریکا به جای تحریم ملت ایران به مشکلات داخلی خود توجه کند، در ایامی که قرار است دولت آمریکا جابجا شود، کاخ سفید مملو از تجمع و اعتراض مردم است و این اعتراضات به دلیل رفتارهای ضد حقوق بشری، منزوی کردن دولت و ملت آمریکا در بین اذهان عمومی دنیا است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چندین فرد و نهاد ایرانی از جمله آستان قدس رضوی(ع) و تولیت آن خبر داده است. علاوه بر آستان قدس رضوی(ع) و تولیت آن «حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی»، محمد مخبر رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام که اولین واکسن کرونا در زیرمجموعه آن یعنی بنیاد برکت تولید شده تحریم شده است. همچنین آمریکا بنیاد دانش‌‌بنیان برکت، سازمان اقتصادی رضوی، شرکت معادن رضوی، شرکت نفت‌وگاز رضوی و چندین شرکت ایرانی دیگر را به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به‌شمار می‌رود، افزوده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام