پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
با حضور محمد حسن آصفری
جلسه شورای گفتگو برگزار شد
جلسه شورای گفتگو  برگزار شد

جلسه شورای گفتگو با حضور محمد حسن آصفری نماینده مردم شریف اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و فرشاد مقیمی مدیر عامل شرکت ایرانخودرو برگزار شد.

محمد_حسن_آصفری ۲۵ دیماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، با اشاره به قیمت تمام شده خودروها بیان کرد: توقع این بود که با حضور مقیمی در ایران خودرو، تکلیف قیمت خودرو روشن شود.

وی با بیان اینکه چرا هر سه ماه یکبار قیمت خودرو به صورت تصاعدی بالا می رود بیان کرد: این قیمت ها با چه مبنایی محاسبه می شود و این شرایط قابل قبول نیست، قیمت ها بسیار بالاست و اگر تعیین قیمت در زمان مدیرعامل فعلی انجام نگیرد، نمی دانیم به چه زمانی امید داشته باشیم.

آصفری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه ایران خودرو هستند که قرار بر تعیین تکلیف این شرکت ها بود، افزود: گفته می شود که این تعداد به ۱۰۵ شرکت کاهش یافته است که البته بعید می دانم. به هرحال اعضای هیات مدیره این ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه، حقوق می خواهند و این امر در افزایش قیمت خودرو نیز تاثیرگذار است. مجلس کمک خواهد کرد که دست برخی افراد که هیچ کاری در این عرصه نمی کنند، کوتاه شود، اگر این شرکت ها کم شود قیمت خودرو کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه قرار بر افزایش تولید خودرو بود، اما امروز مردم را تشنه خودرو گذاشته اید و این درست نیست، گفت: چرا استان مرکزی باید فقط در عرصه قطعه سازی فعال باشد؟ در حالی که قابلیت تولید خودرو را دارد، یک زمان مقرر بود که هپکو خودروی سبلان را تولید کند، اما نشد. خروجی سفر امروز می تواند تولید یک خودرو از صفر تا صد در استان مرکزی باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت بدهی قطعه سازان افزود: اگر امروز برنامه زمانبندی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان تعریف شود، می توان به تسویه آن امیدوار بود و خوشحالی تولیدکننده استان را رقم خواهد زد و از طرفی باید کمک شود که قیمت خودرو کاهش یابد چراکه نباید تولید داخل با این قیمت ها به دست مردم برسد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام