پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری خبر داد
روستای سمقاور به عنوان پایتخت منبت ایران ثبت ملی شد
روستای سمقاور به عنوان پایتخت منبت ایران ثبت ملی شد

نماینده مردم اراک در مجلس گفت:هنر منبت کاری روستای سمقاور کمیجان به عنوان اولین روستای استان مرکزی در حوزه صنایع دستی ثبت ملی شد.  

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ثبت ملی سمقاور به عنوان پایتخت منبت ایران، گفت: هنر منبت کاری روستای سمقاور کمیجان به عنوان اولین روستای استان مرکزی در حوزه صنایع دستی ثبت ملی شد.

نماینده  اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ، مطرح کرد:ثبت ملی منبت سمقاور با پیگیری و رایزنی با سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و دیگر نهادهای مرتبط انجام شد که این اقدام گام بلندی در راستای اهمیت و توسعه صنایع دستی در استان و کشور محسوب می شود. 

وی افزود: سمقاور از توابع شهرستان کمیجان استان مرکزی به عنوان روستای کارآفرینان، نقش مهمی در تولید وسایل چوبی ،مبل و هنر منبت کاری دارد‌.

آصفری با بیان این که راه اندازی شهرک صنعتی مبل یکی از خواسته های فعالان اقتصادی سمقاور است که با ثبت ملی این فرایند تسهیل خواهد شد،تاکید کرد:  با نگاه ملی و جهانی به  هنر منبت در کنار ایجاد فرصت های شغلی می توان ارزآوری فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد. 

 نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:دیدار چهره به چهره دهیاران بخش ساروق با مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به جهت پیگیری و حل مشکلات روستاهای این بخش برگزار شد.

وی در دادمه افزود: در این جلسه که در مکان بخشداری ساروق و با حضور امام جمعه ساروق، فرماندار شهرستان اراک، مسئولان ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، توزیع برق، میراث فرهنگی، راهداری، آب شهرستان، آبفا، اوقاف، ورزش و جوانان، فناوری اطلاعات، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، دهیاران بخش ساروق به بیان مسائل و مشکلات روستاها پرداخته و سپس مدیران به ارائه گزارش عملکرد و راهکارهای حل مشکلات پرداختند.

آصفری اظهار کرد: در این دیدار نسبت به شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی به‌خصوص در حوزه صنایع دستی و گردشگری به جهت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان با هدف جلوگیری از مهاجرت این قشر از روستاها تاکید شد و از مدیران درخواست شد تا تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم به کار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بازدید از آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن (ع) ساروق، مطرح کرد:پنجشنبه ۱۸دی به همراه برخی مدیران استان مرکزی با حضور در آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن (ع) ساروق از بخش‌های مختلف این بنای تاریخی فرهنگی بازدید شد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این بازدید نسبت به اهمیت این آستان مقدس، تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن؛ توسعه و معرفی صنایع دستی این خطه به‌خصوص ظرفیت فرش جیریا تاکید شد. 

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بایستی با همکاری سازمان صمت نسبت به معرفی فرش جیریا در ایران و سایر کشورهای دنیا  اقدامات لازم را انجام دهد.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام