پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
کریمی فیروزجایی قرائت کرد
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه

عضو هیات رئیسه مجلس تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،علی کریمی فیروز جائی  در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی  تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و 3 نماینده دیگر به وزیر صمت؛ لزوم رسیدگی به عملکرد غیرشفاف هیات اجرایی حمایت از صنایع در شرکت پلی اکلیل اصفهان، همچنین تذکر به وزیر بهداشت و درمان؛ در خصوص علت تمرکز ایجاد شده در سازمان غذا و دارو و صلب اختیار استان ها برای صدور مجوزهای صادراتی، همچنین تذکر به وزیر اقتصاد؛ لزوم رسیدگی به عملکرد سازمان امور مالیاتی در ارائه خدمات الکترونیک و عدم مراجعه حضوری مردم در شرایط کرونا، همچنین تذکر به وزیرای صمت و اقتصاد؛ ضرورت جلوگیری از صادرات سنگ خام بدون ایجاد ارزش افزوده در داخل.

- تذکر انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم بوکان به وزیر راه وشهرسازی؛ لزوم تامین و تجهیز ماشین آلات راه سازی اداره راهسازی شهرستان بوکان با توجه به بارش برف سنگین، همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی؛ لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه خصوصا طبقات کم درآمد و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی، همچنین تذکر به وزیر ارتباطات؛ لزوم تامین اینترنت و خطوط مخابرات مناطق محروم کشور خصوصا بوکان در شرایط برگزاری کلاس های مجازی مدارس همزمان با شیوع کرونا.

- تذکر رضا آریان پور نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش به وزرای بهداشت و کشور؛ لزوم تسریع در نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در مینودشت.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور و وزیر کشور؛ ضرورت انجام تعهدات توسط سازمان برنامه و بودجه برای کارت ملی هوشمند، همچنین تذکر به وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی لزوم توجه به بازیگران کودک و نوجوانان و تشکیل کارگروه لازم.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم تبدیل نمایندگی آموزش و پرورش خلیفان مهاباد به اداره، همچنین تذکر به وزرای ارتباطات، بهداشت و درمان، کار، جهاد کشاورزی، صمت، ورزش، میراث فرهنگی، ضرورت استقرار ادارات مربوطه در شهرهای جدید خلیفان و کوک تپه مهاباد، همچنین تذکر به وزیر نیرو؛ ضرورت بازسازی و نوسازی شبکه برق شهری و روستایی مهاباد.

- تذکر مهدی طغیانی  نماینده اصفهان به وزرای آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات: علت عدم ثبت اطلاعات کامل مجوزهای آن مجموعه‌ها در درگاه مجوزهای ملی چیست.

- تذکر مهدی طغیانی نماینده اصفهان به وزیر میراث فرهنگی: علت عدم توجه به احیای میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان مانند خانه ابوعلی سینا و شیخ بهایی چیست؟ ، همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش:لزوم رسیدگی به ضعف در ارزیابی دانش عمومی و علمی معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. همچنین تذکر به وزیر بهداشت: لزوم بازسازی و نوسازی خودروهای اورژانس اصفهان، همچنین تذکر به وزیر ارتباطات: لزوم نمایش مکان امدادجو در سامانه اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادرسان با توجه به ملاحظات امنیتی، همچنین تذکر به وزیر امور خارجه: لزوم شناسایی طرح‌های بزرگ کشورهای همسایه در سامانه‌ای جهت اطلاع شرکت‌های توانمند دارای اجرا.

- تذکر مهدی طغیانی نماینده اصفهان و میرزایی به وزرای دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی: علت بی‌توجهی به احیای میراث تاریخی و اوقافی اصفهان مانند کاروانسرای ملک چیست.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم نظارت، توجه و بررسی عملکرد مدارس خارج از کشور. همچنین تذکر به رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت حل مشکل ناهماهنگی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی در افزایش قیمت مرغ.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه 7 نماینده دیگر به وزیر میراث فرهنگی: ضرورت مرمت و بازسازی مناره‌های شهر سین.

- تذکرکمال حسین پورنماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در ساخت و تجهیز سالن چندمنظوره ورزشی سردشت.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به شیوع آنفلوانزای پرندگان در کویر میغان اراک. به همراه 36 نماینده دیگر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم تأمین بسته‌های حمایتی برای هنرمندان با توجه به شرایط کرونا. همچنین به همراه 36 نماینده به رئیس جمهور: لزوم توجه به مسائل مربوط به طلاب و حمایت از مرکز خدمات طلاب.

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت: ضرورت پرداخت مطالبات برای کادر درمان و پرسنل شرکتی و قرارداد 89 روزه. به همراه 58 نماینده دیگر به رئیس جمهور و وزیر کار، تعاون: ضرورت کاهش فاصله حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با لشکری و کشوری، همچنین به همراه 56 نماینده دیگر به رئیس جمهور: لزوم تسریع در پرداخت مطالبات کادر درمان و خدمات درگیر با کرونا.

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان به رئیس جمهور: علت افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها چیست؟

- تذکر حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان به همراه 31 نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ لزوم رفع ابهام از اساسنامه صندوق کارکنان و بازنشستگان شرکت ملی نفت ایران.

- تذکر کمال حسین پور نماینده سردشت و پیراندشت به وزیر امور خارجه؛ ضرورت پیگیری جدی رسمی شدن مرز گیله سردشت توسط کشور عراق و جانمایی کمرگ مرزی طرف عراقی.

- تذکر حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک و هیرمند به وزیر راه و شهرسازی؛ چرا در رابطه با افزایش پروازهای زابل اقدام عملی صورت نمی گیرد. همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ چرا در رابطه با مشکل کارخانه چوب و کاغذ زابل اقدام جدی صورت نمی گیرد، همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ چرا در رابطه با کارخانه لاستیک سیستان اقدام جدی صورت نگرفته است، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی؛ چرا در رابطه با راه های اصلی و فرعی سیستان با وجود فاصله بسیار زیاد با متوسط کشوری اقدام عملی صورت نمی گیرد.

- تذکر هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه به وزیر ورزش و جوانان؛ لزوم جلوگیری از ایجاد ظن و ذهنیت در جهت تفاوت قائل شدن بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال از جانب وزارتخانه.

- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر، خلیل آباد به  همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر نفت؛ علت عدم نظارت وزارت نفت و صیانت از خط لوله نفت از بی بی حکیمه و سرقت آن توسط سارقین و خسارت 50 میلیارد تومانی چیست.

- تذکر علی رضا ورناصری قندعلی نماینده مسجدسلیمان به همراه 29 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ لزوم تسریع در حمایت از اقتصاد دیجیتال جهت جلوگیری از گسترش بیکاری./

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام