پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصمیمی بر کاهش بودجه آموزش و پرورش ندارد
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصمیمی بر کاهش بودجه آموزش و پرورش ندارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تصمیمی بر کاهش بودجه آموزش و پرورش برای سال آتی ندارد.

محمد حسن آصفری  عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسایل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در بودجه سال آتی دولت تغییراتی ایجاد می‌شود و بحث تحقق آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: در هشت ماه امسال، ۱۵۵ هزار میلیارد تومان از بودجه ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت محقق نشده و مقرر شده بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت ۲ سقفی بسته شود و اگر دولت توانست بودجه ۶ ماه اول سال را محقق کند اختیاراتی در بودجه برای ۶ ماه دوم سال داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر اتفاق که در بودجه سال ۱۴۰۰ روخ دهد، بودجه آموزش و پرورش کاهش پیدا نمی کند و تلاش است که این کاهش از بنیادهایی باشد، که تاثیری در روند برنامه‌های کلان نداشته باشد.
آصفری اظهار داشت: آموزش و پرورش یک دستگاه درآمدزا نیست و اعتقاد است که بودجه آن نیز باید افزایش یابد و بحث شفافیت بودجه در همه بخش‌ها و حوزه ها باید دنبال شود.
وی گفت: حدود ۱۷۰ هزار معلم به عنوان ماده ۲۸، حق التدریس، نهضتی و پیش دبستانی و یا به صورت عنوان های دیگر در کشور وجود دارد که تکلف آنها مشخص نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تجمعات زیادی از این افراد تاکنون در مقابل مجلس شورای اسلامی از دورافتاده ترین نقاط کشور برای حل مشکل آنها رخ داده و دست کمک از مجلس داشتند.
آصفری عنوان کرد: در این راستا آزمونی سه ماه گذشته برای این افراد برگزار شد و مرحله دوم نیز پیش آمد و با وجود طرح ۲ فوریتی تصویب نشد و از این پس، هیچ جذبی در آموزش و پرورش به جز مسیر، کانال و معبر دانشگاه فرهنگیان انجام نمی‌شود.
وی اظهار داشت: اعتقاد بر آن است که حقوق معلمان باید به قدری کافی باشد که این قشر دغدغه و نیازی برای شغل دوم نداشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع هر اعتباری به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد، حیف و میل نمی‌شود و تمام این منابع در مسیر آموزش هزینه خواهد شد.
آصفری بیان کرد: بحث عدالت در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: از طرفی در برخی مدارس غیردولتی معلمانی با توانمندی بالا تدریس می‌کنند اما از حقوق پایین برخوردارند و برخی دیگرشان از حقوق‌های بالاتر و درآمدهای خوب برخوردارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی حمایت از محرومان است و قابل قبول نیست که در برخی نقاط کمترین امکانات آموزشی وجود داشته باشد و دانش آموزان از خیلی مباحث محروم باشند و در مقابل برخی دانش آموزان برای تحصیل هزینه‌های گزاف کنند.
در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی سئوالات خود را به صورت زنده از طریق فضای مجازی اعلام کردند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام