پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور
تذکر ۳۷ نفر از نمایندگان درباره تامین بسته حمایتی برای اصناف آسیب‌دیده در ایام کرونا
تذکر ۳۷ نفر از نمایندگان درباره تامین بسته حمایتی برای اصناف آسیب‌دیده در ایام کرونا

عضو هیات رئیسه مجلس تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی  تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون؛ لزوم حراست و نظارت بیشتر بر اموال بازنشستگان در سازمان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین در تذکری به رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم توجه جدی به معماری ایرانی- اسلامی در نماهای شهری.

- تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به وزیر امور خارجه؛ لزوم جلوگیری از آسیب دیدن اقتصاد کشور با مشروط کردن آن به تحولات خارجی و استفاده از ظرفیت های داخلی.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان و خنداب به همراه 37 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم تامین بسته حمایتی برای اصنافی که در ایام کرونا با دستور دولت تعطیل شدند، همچنین تذکر وی به همراه 32 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت؛ ضرورت توجه به مسئله گرانی مرغ به صورت اضطراری و جلوگیری از افزایش قیمت ها، همچنین تذکر دیگر این نماینده به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم نظارت و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی و بی ضابطه قیمت تولیدات خودروسازان به ویژه ایران خودرو و سایپا.

- تذکر حبیب اله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون به وزیر جهاد کشاورزی؛ چه توجیهی برای گرانی قیمت مرغ وجود دارد، همچنین در تذکری به رئیس جمهور؛ علت بی برنامگی و فرافکنی وزرا در خصوص گرانی چیست.

- تذکر سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم اقدام و چاره اندیشی فوری در خصوص بی برنامگی و بی تدبیری در افزایش قیمت بی رویه و سربه فلک کشیده مرغ.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به همراه 6 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در خصوص مساعدت برای جلوگیری از تخلیه ملک اجاره ای اوقافی مورد استفاده جامعه معلولان شهرستان سبزوار.

- تذکر علی زنجانی حسنلوئی نماینده نقده و اشنویه به وزیر اقتصاد؛ در خصوص علت تعطیلی گمرک نقده و اشنویه، همچنین تذکر این نماینده به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در خصوص علت بلاتکلیفی و ناتمام ماندن سالن چندمنظوره ورزشی کارگران نقده و تذکر دیگر این نماینده به وزرای جهاد کشاورزی و صمت؛ در خصوص علت بالارفتن سرسام آور قیمت مرغ در کشور، همچنین تذکر به وزیر میراث فرهنگی در خصوص لزوم پیگیری ایجاد مناطق نمونه گردشگری در شهرستان های نقده و اشنویه.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل و نمین و نیر و سرعین به وزرا امور خارجه و نیرو: چرا وزارت امور خارجه و وزارت نیرو در خصوص تحقق دیپلماسی آب در مورد منابع آبی مشترک با کشور ترکیه به صورت انفعالی و خنثی عمل می‌کند.

- تذکر علی بابائی کارنامی نماینده ساری و میان‌دورود به همراه 9 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: چرا شهرداری ساری بیش از 5 سال است که در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان مشکل دارد و وزارت کشور هیچ نقش حمایتی و نظارتی ایفا نمی‌کند.

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم حل مشکل چک‌های برگشتی اصناف و بازاریان در ایام تعطیلی کرونا. همچنین تذکر به به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به قصور و عدم پوشش آموزش مجازی به دانش‌آموزان بدون موبایل در شهر و روستا.

- تذکر شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و سروآباد به رئیس جمهور: دلیل عدم اجرای برنامه جامع تالاب زریوار مریوان و ضعف برنامه‌های زیست محیطی دولت چیست؟. همچنین تذکر به وزیر بهداشت و درمان: ضرورت جذب نیرو و کادر درمانی مورد نیاز بیمارستان‌های مریوان و سروآباد. همچنین در تذکر دیگر به وزیر بهداشت و درمان: لزوم تأمین و انتقال تجهیزات مورد نیاز مرکز جامع سلامت و اورژانس شهرستان مریوان. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تأمین منابع مالی لازم برای بهداشت و معیشت معلولان ناتوان و مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا در شهرستان‌های مریوان و سروآباد. همچنین در تذکر دیگر به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم اختصاص اعتبار برای احداث ساختمان اداری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان و رفع ضعف عملکرد در برنامه‌های جامع گردشگری استان کردستان. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت بازگشایی بازارچه‌های مرزی خانم شیخان مریوان و بندر خور. همچنین در تذکر به وزیر نیرو: لزوم بهره برداری از سد گاران مریوان.

- تذکرحسن محمدیاری نماینده طوالش و رضوانشهر و ماسال به همراه 6 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تسریع در تکمیل استادیوم پوریای ولی شهرستان طوالش.

- تذکرحسن محمدیاری نماینده طوالش و رضوانشهر و ماسال به همراه 6 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تجهیز پایگاه راهداری محور پونل به خلخال جهت پیشگیری از مسدود شدن در فصل زمستان.

- تذکرحسن محمدیاری نماینده طوالش و رضوانشهر و ماسال به همراه 6 نفر از نمایندگان به وزیر نفت: علت قطع گاز کارخانه سیمان خزر چیست؟

- تذکرحسن محمدیاری نماینده طوالش و رضوانشهر و ماسال به همراه 8 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در اصلاح مسیر حادثه‌خیز ارجان در محدوده شهرستان رضوانشهر.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون: لزوم تسریع بیشتر بر تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های حوزه مسکن. همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان: لزوم نظارت بر انتصاب مشاورین توسط مدیران کل استان و ضرورت پاسخگویی به تذکرات نمایندگان در مدت مقرر. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت شناسایی مبادی ورود  قاچاق به کشور و جلوگیری از ورود آن. همچنین تذکر به وزیر نفت: لزوم استماع و توجه به مطالبات نیروهای امریه طرح نظام صنعت نفت. همچنین تذکر به وزیر ارشاد: ضرورت تلاش بیشتر در راستای نشر فرهنگ قرآنی.

- تذکرحسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه 28 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت تخصیص بودجه متناسب با وظایف و تکالیف بنیاد شهید و امور ایثارگان.

- تذکریعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر صمت: لزوم تحویل خودروهای ثبت‌نامی ایران خودرو و سایپا در تاریخ مقرر. همچنین تذکر به وزیر تعاون: ضرورت تهیه نهادهای دامی شرکت پگاه شهرستان سلماس از کشاورزان منطقه به جای تهیه از سایر استان‌ها مانند اردبیل و کرمانشاه و لزوم پرداخت بدهی کشاورزان منطقه در خصوص نهادهای دامی جزئی.

- تذکریعقوب رضازاده نماینده سلماس به همراه 7 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم واگذاری کد دبیرستان برای مدرسه تازه احداث شده در روستای منطقه کوهسار شهرستان سلماس و لزوم واگذاری برای احداث 37 مدرسه در منطقه محروم شهرستان به جای کانکس‌های دانش‌آموزی.

- تذکریعقوب رضازاده نماینده سلماس به همراه 29 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تعیین تکلیف نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها سال‌های 91 تا 99 و ادامه آموزش آنها در دانشگاه فرهنگیان.

- تذکرجلال محمودزاده نماینده مهاباد به همراه 28 نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی: ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی کشاورزی و راه با سازمان ثبت مطابق ماده (9) قانون حدنگار برای ثبت اسناد اراضی کشاورزی، ملی و مسکونی.

- تذکرجلال محمودزاده نماینده مهاباد به همراه 31 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت توجه به تجهیز و نوسازی راهداری در مناطق سردسیر.

- تذکرجلال محمودزاده نماینده مهاباد به همراه 33 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم بازگشت به قانون مصوب مجلس و تفویض اختیار فوری همه وظایف تنظیم بازار به جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی از جمله مرغ.

- تذکرسیدعلی یزدی خواه نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه 9 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم جانمایی برای آرامستان‌های استان تهران.

- تذکرمهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد و چگنی به همراه 35 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم روشنگری و عذرخواهی دکتر کلانتری به جهت اساعه به ساحت صاحب امام عظیم‌الشأن.

- تذکرحسین حق وردی نماینده شهریار و قدس و ملارد به همراه 38 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم برکناری عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اساعه به ساحت امام عظیم‌الشأن.

- تذکراحمدحسین فلاحی نماینده همدان و فامنین به همراه 26 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رعایت عدالت و عدم برخورد سلیقه‌ای در تخصیص بودجه.

- تذکرعلیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به همراه 35 نفر از نمایندگان به وزیر اطلاعات: لزوم توضیح در مورد چگونگی حفاظت از دانشمندان هسته‌ای و سایر دانشمندان راهبردی و علت عدم اقدامات در حفاظت و شناسایی تیم ترور.

- تذکر سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر به وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نهاده های دامی در زمان مقرر اقدام نکرده است. 

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر تعاون و صنعت؛ لزوم تسریع در اجرای کامل قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور در خصوص ضرورت نظارت حداکثری در مجموعه ها و شرکت های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط این بنیاد، همچنین تذکر این نماینده به رئیس جمهور، وزرای جهاد کشاورزی، ارتباطات، نفت، صمت و کشور؛ در خصوص ضرورت پاسخگویی به تذکرات کتبی نمایندگان در موعد مقرر و جلوگیری از تاخیر در پاسخگویی، همچنین تذکر این نماینده به رئیس جمهور؛ در خصوص ضرورت لزوم مستمر و منظم معاونین امور مجلس وزارتخانه ها در صحن علنی مجلس.

- تذکر مهدی عسگری نماینده کرج ، اشتهارد و فردیس به همراه 26 نفر به وزیر کشور؛ لزوم انجام مطالعات تکمیلی مهندسی ارزش طرح های عمرانی درون شهری و مطالعات جامع ترافیکی همراه با تائید سازمان محیط زیست قبل از شروع طرح ها.

- تذکر علیرضا عباسی نماینده کرج ، اشتهارد و فردیس به همراه 33 نفر به رئیس جمهور؛ علت مخالفت رئیس جمهور با احیای قانون تمرکز وزارت جهاد کشاورزی با وجود به هم ریختگی و افزایش قیمت نهاده های دامی و به تبع آن محصولات کشاورزی چیست.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به همراه 26 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم حل مشکل مسکن محرومان و ممانعت از تکرار حوادث اخیر در تخریب سرپناه محرومان.

- تذکر علیرضا نظری نماینده خمین به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم رسیدگی به اعتراض مردم در خصوص آلودگی معدن نزدیک روستای پشت کوه خمین.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر کشور؛ علت رفتار ناشایست ماموران مجری قانون و به کارگیری شیوه های غیراسلامی و غیراخلاقی با مردم گرفتار در شرایط فعلی کشور و دسترسی سخت به اشتغال مولد چیست.   

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ لزوم تمدید کنکور 1400 برای داوطلبان نظام قدیم.

- تذکر محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر به همراه 6 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم تسریع در انتصاب مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان، همچنین در تذکری به همراه 2 نفر از نمایندگان مجلس به وزیر ورزش و جوانان؛ در خصوص لزوم عدم انتصاب افراد بدون سابقه ورزشی به عنوان مدیرعامل تیم استقلال.

- تذکر علی اکبر بسطامی نماینده ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت؛ علت افزایش 150 درصدی قیمت مرغ چیست.

- تذکر ابراهیم رضائی نماینده دشتستان به رئیس جمهور و وزرای جهاد کشاورزی و دادگستری و صنعت؛ ضرورت تامین مرغ، روغن و لزوم برخورد با برهم زنندگان بازار ارز.

- تذکر علی جدی نماینده شیروان و محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان به وزیر علوم؛ علت عدم توجه وزیر به خواست مردم در جهت عدم ادغام مجتمع آموزشی عالی شیروان با دانشگاه بجنورد چه می باشد.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام