پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
طرف های برجام از کنار مصوبه مجلس به سادگی عبور نکنند/ برجام نتیجه مقاومت مردم ایران است
طرف های برجام از کنار مصوبه مجلس به سادگی عبور نکنند/ برجام نتیجه مقاومت مردم ایران است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت:مواضع ایران درباره برجام، تغییر نمی کند،برجام یک بار مذاکره شد و آن هم حاصل مقاومت مردم ایران بوده است.  

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزار ش گاردین درباره توافق وزیران خارجه کشورهای اروپایی برسر عدم تعیین پیش شرط برای احیای برجام ،گفت: مطمئنا اگر قرار است  اتفاقی برای برداشتن تحریم ها صورت گیرد؛باید در این دو ماه فرصت داده شده در قانون لغو تحریم ها انجام شود زیرا این دو ماه قابل تمدید شدن نیست.

وی افزود: اروپایی‌ها و طرف های برجام به نفع شان است که از کنار این مصوبه مجلس به سادگی عبور نکنند؛ چرا که برگشت به عقب مجلس و دولت، به این سادگی‌ها امکان پذیر نیست.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس با بیان این که خوب است،آمریکا و کشورهای اروپایی درباره مصوبه مجلس عقلانیت به خرج دهند،مطرح کرد: مجلس به موضوع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان،بسیار جدی ورود کرده است و اجازه نخواهد داد که هم چوب فلک را بخوریم هم پیاز را.

آصفری ادامه داد: نباید اجازه دهیم؛فعالیت هسته‌ای ما محدود باشد و آنها هم به روال عادی تحریم‌ها را ادامه دهند. مواضع جمهوری اسلامی درباره برجام،تغییر نمی کند؛برجام یک بار مذاکره شد و آن هم نتیجه مقاومت مردم بوده است.اگر قرار باشد فعالیت هسته ای در راستای تولید اورانیوم ۲۰ درصد انجام ندهیم لازم است که طرف های برجام به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با اشاره به مصوبه 9 بندی مصوبه مجلس مطرح کرد: مصوبه اقدام راهبردی مجلس 9 بند دارد که از جمله بندها این است که آن بندهای الحاقی را که بازرسان آژانس در آن اجازه داشتند هر موقع دلشان بخواهد از مراکز هسته ای کشورمان بازدیدکنند، را لغو کردیم،دوم اینکه بایستی سازمان انرژی اتمی تولید اورانیوم ۲۰ درصد را راه اندازی و هزار سانتریفیوز را در مرحله اول فعال کند و نسبت به تولید اورانیوم اقدام کنند وهمچنین اگر هرکسی در این موضوع کوتاهی کند،مجرم شناخته شده و قوه قضاییه ملزم به برخورد قضایی با فرد متخلف است. 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس راهگشا است،تصریح کرد:دولت متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی است،مصوبه مجلس در موضوع لغو تحریم ها،برای دولت راهگشا است و می‌تواند قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده را بالا ببرد ؛البته اگر در آینده قرار بر مذاکره باشد؛ این مصوبه اروپایی ها را ملزم کرده که به تعهدات خود در برجام بازگردند .


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام