پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه تجارت
تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه تجارت

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: بررسی لایحه تجارت نیاز به تشکیل کمیسیونی مشترک با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و حقوقی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی یکتاپرس، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی لایحه تجارت در مجلس گفت: ایرادات و انتقادات درستی به نحوه بررسی و تصویب برخی از ماده‌های لایحه تجارت در مجلس دهم وارد است. در حال حاضر فضای بسیار مثبتی در مجلس شکل گرفته و نسبت به طرح‌ها و لوایحی که لبه اقتصادی و کسب‌وکاری دارند، قرار شده وقت زیادی گذاشته شود.

وی ادامه داد: لایحه تجارت با سرعت زیاد و عجولانه در مجلس دهم تصویب شد. معتقدیم لایحه مذکور نیاز به اصلاح دارد. فعالان اقتصادی و تجار نسبت به برخی از ماده‌های لایحه تجارت ایراد گرفته‌اند و پیشنهاداتی هم برای اصلاح داده‌اند.

آصفری با بیان اینکه بررسی لایحه تجارت نیازمند تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس است، گفت: بررسی لایحه تجارت نیاز به تشکیل کمیسیونی مشترک دارد که در آن نمایندگان کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و حقوقی هم شرکت کنند. در مجلس گذشته لایحه مذکور فقط در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شده بود و همین موضوع زمینه ساز ایجاد مشکلاتی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: لایحه تجارت باید در مسیر تسهیل فعالیت‌های تجاری و اقتصادی باشد ولی درحال حاضر باتوجه به ایراداتی که در آن وجود دارد، این موضوع برعکس شده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام