پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
کارآمدی مجلس یازدهم در گرو کنار گذاشتن نگاه جناحی است
کارآمدی مجلس یازدهم در گرو کنار گذاشتن نگاه جناحی است

نماینده مردم اراک، خداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم نگاه حزبی و جناحی منجر به موفقیت و کار آمدی مجلس یازدهم می شود.

به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز به کار دوره یازدهم مجلس یازدهم گفت: مهمترین مساله این مجلس معیشت مردم است چون یکی از عواملی که باعث شد تا آن ها به نمایندگان جدید رای دهند ناکار آمدی دولت و مجلس در این حوزه بود.

وی ادامه داد: فاصله طبقاتی موجود در جامعه امروز ایرانی قابل قبول نیست و متاسفانه هنوز  افرادی وجود دارند که حقوق های نجومی دریافت می کنند اما تاکنون با آن ها برخورد جدی گرفته نشده و در این رابطه قوه قضاییه گزارشی ارائه نکرده است.

نماینده مردم اراک، خداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این در حالی است که بخشی از مردم تمام در آمدشان از یارانه  است، همچنین در حوزه صنعت بخش عمده ای از کارخانه ها تعطیل هستند و بخش های فعال  با کمتر از 30 درصد از ظرفیتشان فعالیت می کنند.

وی افزود: یکی از گلایه های مردم در بحث مالیاتی است که متاسفانه مسئولان نسبت به فرارهای مالیاتی بی  توجه هستند و قصد دارند میزان دریافت مالیات را افزایش دهند.

آصفری با انتقاد از عدم توجه به توان داخلی ابراز کرد: با وجود توان تولید بسیاری از کالاهای وارداتی در کشور متاسفانه کسانی هستند با استفاده از رانت و ارز دولتی اقدام به واردات این نوع کالا ها می کنند که خود باعث تعطیلی بسیاری از صنایع و تعدیل نیرو شده است

وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین موجود موانع بسیار را برای تولید ایجاد کرده است به طوری که موجب شده تا بحث تولید در کشور به درستی دنبال نشود.

نماینده مردم اراک،خداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه ارائه تسهیلات بانکی گفت: شرایط بگونه ای است که برای دریافت 10 میلیون تومان وام باید لابی و رانت وجود داشته باشد که برای مردم عادی امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که  بُعد نظارتی مجلس تعطیل است، افزود:  تا بُعد نظارتی مجلس تقویت نشود و تعدد قانون وجود داشته باشد نمی توانیم انتظار حل مشکلات مردم داشت.

آصفری بیان کرد: مهمترین دلیلی که سبب شد تا مردم به وضع موجود گلایه مند شوند عدم نظارتی است که در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: مهمترین راه تقویت بُعد نظارتی مجلس شورای اسلامی این است که در تصمیم گیری ها، تصویب قوانین و در اقدامات نظارتی پارتی بازی، آشنا بازی، حزب بازی و گروه بازی را کنار بگذاریم.

نماینده مردم اراک، خداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نه قرار است وکیل الدوله باشیم نه چوب لای چرخ دولت بگذاریم، بلکه می خواهیم نماینده مردم در راستای قانون گذاری و نظارت بدون نگاه های جناحی و حزبی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاه های حزبی و جناحی  در مجلس کنارگذاشته شود، منجر به موفقیت مجلس یازدهم و کار آمدی آن خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام