پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس
بودجه ۱۴۰۰ منطق ندارد / تنها شاهد لابی‌گری و چانه‌زنی هستیم‌
بودجه ۱۴۰۰ منطق ندارد / تنها شاهد لابی‌گری و چانه‌زنی هستیم‌

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ‌گفت: متاسفانه منطق در بودجه نیست و تنها شاهد لابی‌گری و چانه‌زنی هستیم و نمی‌توانیم استان مرکزی را با البرز، قم و تهران مقایسه کنیم به سبب اینکه از شرایط یکسانی برخوردار نیستیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری،به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، نماینده مردم شریف اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به بودجه سال 1400 اظهار داشت: متاسفانه منطق در بودجه نیست و تنها شاهد لابی‌گری و چانه‌زنی هستیم و نمی‌توانیم استان مرکزی را با البرز، قم و تهران مقایسه کنیم به سبب اینکه از شرایط یکسانی برخوردار نیستیم.

وی افزود: تصویب قانون متوازن به ضرر استان‌هایی مانند استان مرکزی بوده که به اسم توسعه‌یافته هستیم، برخی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی آب شرب، آموزش و پرورش و بهداشت و غیره است اما متاسفانه در همین موارد هم در استان مرکزی مشکلات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از روستاها در راستای آب شرب و خانه بهداشت و غیره مشکلات جدی دارند علی‌رغم  اقدامات خوبی که انجام شده اما هنوز استان مرکزی با جایگاه توسعه‌یافتگی فاصله زیادی دارد اما متاسفانه برخی از مدیران وضعیت را به دولت خوب اعلام می‌کنند و این امر می‌تواند یکی از عوامل بی‌عدالتی باشد.

آصفری تصریح کرد: تاکید دولت، مجلس شورای اسلامی و نظام بر صرفه‌جویی است و مدیران تمام سعی خود را باید بر صرفه‌جویی بگذارند، گاهی اوقات شاهد اضافه‌کاری‌های مازاد و بدون نتیجه در ادارات هستیم، هم‌اکنون در جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و در چنین شرایطی نیاز به ازخودگذشتگی تمام افراد داریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه به برکت وجود ویروس کرونا ارتباطات از طریق فضای مجازی افزایش پیدا کرده و مدیران باید از تشریفات و ماموریت‌های غیرضرروی جلوگیری کنند و همچنین در پروژه‌های عمرانی باید پیمانکار توانمند و لایق را انتخاب و از لابی‌گری پرهیز کنند و اولویت انتخاب را پیمانکار بومی بگذارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ادارات باید هزینه‌ها را کاهش دهند و در فروش و ارائه اموال منقول و غیرمنقول باید دقت کافی داشته باشند تا در آینده مدیر مجبور به خرید همان امکانات و اموال نشود.

آصفری عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود باید به اصناف متضرر از ویروس کرونا نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در شورای برنامه‌ریزی استان برای آنها تمهیدات مناسبی درنظر بگیریم، متاسفانه با توجه به شرایط موجود گاها شاهد تعطیلی اصناف هستیم که ضررهای بسیاری به مردم وارد می‌کند و  مشکلاتی اعم از اجاره منزل مسکونی استیجاری و مغازه استیجاری برای آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز پروژه‌های جدید بدهی‌های پیمانکاران باید پرداخت شود تا مشکل ایجاد نشود و همچنین در این شرایط برخی از افراد نباید به تغییر دکوراسیون محل کار خود بپردازند بلکه باید اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام