پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
حذف برخی اضافه کاری ها توسط دستگاه ها برای مدیریت منابع مالی ضروری است
حذف برخی اضافه کاری ها توسط دستگاه ها برای مدیریت منابع مالی ضروری است

نماینده مردم شریف اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:حذف برخی اضافه کاری ها ،ماموریت ها و همایش ها در نهادهای دولتی با هدف مدیریت منابع مالی در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد ضروری است .

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری،نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه (۲۰ آذر)در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک،  افزود: بسیاری از دستگاه های اجرایی در ساعات اداری کارایی چندانی ندارند اما با این وجود در ساعات غیر اداری به بهانه دریافت اضافه کاری تا پاسی از شب درب اداره باز است و دستگاه های نظارتی باید نسبت به اصلاح این شرایط اقدام کنند.

وی ادامه داد:کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و بسیاری از اقشار مختلف مردم از این شرایط آسیب جدی دیده اند بنابراین منابع مالی ادارات دولتی باید در این شرایط مدیریت شده و با صرفه جویی و پرهیز از هزینه های غیر ضرور بیشترین بازدهی و دستاورد نیز داشته باشند.

نماینده مردم شریف اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تخصیص بودجه برای فعالیت های عمرانی چندان چشمگیر نیست و مدیران دستگاه های اجرایی باید با انتخاب پیمانکاران توانمند با اولویت بومی حداکثر استفاده را از این بودجه های عمرانی داشته باشند.

آصفری بیان کرد: توانمندی و کارآمدی با اولویت بومی گرایی باید در دستور کار دستگاه های اجرایی در انتخاب پیمانکاران قرار داشته باشد چرا که در غیر این صورت ضمن هدر رفت بیت المال ،طولانی شدن پروژه های عمرانی دستاوردی را به دنبال ندارد.

وی اضافه کرد:فروش اموال دستگاه های دولتی نیز باید تحت نظر دستگاه های نظارتی انجام شود و اموالی در معرض فروش قرار گیرند که در آینده نیازی به آنها احساس نشود.

محمد حسن آصفری تاکید کرد :حمایت و رسیدگی به اصنافی که در نتیجه شیوع ویروس کررونا آسیب دیده اند در دستور کار خانه ملت قرار دارد اما دولت نیز باید با پرداخت تسهیلات نسبت به این مهم اقدام کند.

وی اظهار داشت: شاخص های توسعه یافتگی در استان مرکزی نیازمند بازنگری است چرا که در بسیاری از روستاهای این استان مردم حتی در آب شرب هم دچار مشکلات هستند و باید برای حل این مشکلات اقدام کرد.

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: متاسفانه برخی مدیران با ارائه گزارش عملکردهای نادرست ،دستگاه های بالادستی خود را در تخصیص اعتبارات دچار مشکل می کنند که این مهم باعث کم برخورداری  برخی شهرستان های استان در دریافت بودجه می شود.

محمد حسن آصفری افزود: جذب اعتبارات از سوی مدیران دستگاه های اجرایی باید یکی از شاخص های ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی قرار گیرد تا ضمن کارآمدتر شدن مدیران زمینه توسعه یافتگی استان نیز فراهم شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام