پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
طلا جایگزین دلار در مبادلات اقتصادی شود
طلا جایگزین دلار در مبادلات اقتصادی شود

نایب رئیس «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور» در مجلس گفت: در شرایطی که ما در تحریم قرار داریم، بهتر است که طلا جایگزین دلار در مبادلات اقتصادی شود و این مسئله ضروری است و می‌تواند راه گشایی برای دور زدن تحریم‌ها باشد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری،به نقل از خبرگزاری میزان، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت جایگزین کردن دلار در مبادلات اقتصادی، اظهار داشت: متاسفانه  دولت و مجلس برنامه‌ای در این زمینه ندارند.

وی افزود: بنده نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتم مبنی بر اینکه با توجه به تاثیر دلار در بازار داخلی و اقتصادی کشور و تحریم‌های دشمن، لازم است که دلار از مبادلات اقتصادی ما خارج شود و طلا جایگزین آن شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق پیگیری‌ها مشخص شد که دفتر رئیس جمهور نامه‌ای خطاب به بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده است تا این موضوع عملیاتی شود، اما متاسفانه هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

نائب رئیس «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور» در مجلس گفت: بهتر است به جای آنکه دلار در مبادلات اقتصادی ما نقش داشته باشد، طلا جایگزین شود، اما صرفاً در این مسئله یک نامه‌نگاری صورت گرفته و در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: در صورتی که طلا جایگزین دلار در مبادلات اقتصادی ما شود، قطعا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در پایین آوردن نرخ تورم داشته باشد. همچنین آمریکا از نقش دلار علیه ما سوء استفاده می‌کند و اگر ما طلا را جایگزین دلار کنیم، قطعاً می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

آصفری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس شورای اسلامی طرح جایگزین کردن طلا به جای دلار در مبادلات اقتصادی را تدوین خواهد کرد، گفت: این طرح بار مالی دارد و با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است و بهتر است که دولت در این زمینه لایحه ارائه کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما می‌توانیم بسیاری از کالا‌های خود را با طلا تهاتر کنیم و طلا را به راحتی می‌توان جایگزین دلار کرد.

نائب رئیس «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور» در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر دلار قابل ردیابی است و این مسئله می‌تواند مانع ورود دلار به کشورمان از طریق آمریکا و کشور‌های همسو با آمریکا شود.

وی تاکید کرد: در شرایطی که ما در تحریم قرار داریم، بهتر است که طلا جایگزین دلار در مبادلات اقتصادی شود و این مسئله ضروری است و می‌تواند راه گشایی برای دور زدن تحریم‌ها باشد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام