پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
اروپا به دنبال ایجاد حلقه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی در منطقه است
اروپا به دنبال ایجاد حلقه‌ای امن برای رژیم صهیونیستی در منطقه است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت:مسابقه تسلیحاتی که امروز غربی ها در منطقه خلیج فارس،به دنبال آن هستند؛در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری ،به نقل از خبرگزاری خانه ملت،نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ،به اظهارات مداخله‌جویانه و گستاخانه وزیر امور خارجه آلمان در باره برجام اشاره کرد و گفت: اروپایی ها نقش پلیس خوب را ایفا می‌کنند و مسائل موشکی و دفاعی ایران را مطرح می‌کنند؛ بعضی از کشورها مانند آلمان نیز پشت این قضیه قرار گرفته اند.

آصفری افزود: اروپایی ها تقسیم کار کرده‌اند و نقش پلیس بد را آمریکا و نقش پلیس خوب را اروپایی ها ایفا می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه سناریو و سیاست اروپایی‌ها در قبال برجام نخ‌نما شده است، مطرح کرد: آن‌ها به دنبال این هستند که وقت ایران را با مذاکره بگیرند و در این مذاکرات دست ایران را خالی کرده تا هیچ عایدی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره فرابرجام تاکید کرد: آنها نتوانستند به تعهدات برجام عمل کنند؛ چطور صحبت از فرابرجام می کنند؛ تا زمانی که تکلیف برجام روشن نشده هر گونه مذاکره، معنی و مفهومی ندارد.

آصفری با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مطابق مفاد برجام است، مطرح کرد: اعتقاد داریم اروپا و آمریکا در خصوص سیاست‌های ضدایرانی، با هم هماهنگ هستند و می خواهند دست ما را خالی کنند؛ با توجه به اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی مصوبه ای نیست که جمهوری اسلامی با موضع‌گیری وزیر خارجه آلمان یا دیگران، بخواهد از اجرای آن عقب‌نشینی کند، دولت را ملزم کرده که بعد از این فرصت دو ماهه، فعالیت هسته‌ای خود را بدون محدودیت شروع کند.

نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  آلمانی‌ها به جای اینکه صحبت از فرابرجام کنند تا دیر نشده تکلیف تحریم‌ها را روشن کنند، ادامه داد: اروپا باید تکلیف برجام را روشن کند چرا که مطمئنا فردا دیر است و بعد از دوماه، بازگشت ایران پای میز مذاکره به سادگی امکان پذیر نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس با اشاره به پاسخ توییتری ظریف به وزیر خارجه آلمان مطرح کرد: متاسفانه هدف مسابقه تسلیحاتی که امروز غربی ها در منطقه خلیج فارس به دنبال آن هستند؛ بیشتر در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است و اینها با این مسابقه تسلیحاتی به دنبال این هستند که بتوانند منطقه را در دست بگیرند و منابع منطقه را به اسم خرید سلاح، جمع آوری کرده و به دست بیاورند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دست اروپا دیگر رو شده و هدف آنها در منطقه  برای همه آشکار شده است، تاکید کرد:کشورهای حوزه خلیج فارس باید بدانند هدف اروپا از فروش سلاح ایجاد امنیت  و تقویت بنیه دفاعی برای این کشورها نیست؛ بلکه می خواهند سلاح خود را بفروشند و حلقه‌ای امن  برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

آصفری با بیان اینکه مهمترین مسئله برای امنیت منطقه، خرید و فروش تسلیحات نیست، بلکه اتحاد و انسجام بین کشورهای همسایه در خلیج فارس است که امنیت را در منطقه ایجاد می‌کند، تاکید کرد: کلید ردیابی سلاح هایی که به کشورهای حوزه خلیج فارس  می فروشند، در اختیار خودشان است و جعبه سیاه آن را به هیچ کسی نخواهند داد تا  علیه رژیم صهیونیستی از این سلاح ها استفاده نشود.

 عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه سناریو و استراتژی غرب  مسابقه تسلیحاتی در منطقه است برای اینکه بتوانند بازار سلاح خود را گرم کنند،تصریح کرد: در موضوع تحریم دارویی و آپارتاید کرونایی که ظریف وزیر امور خارجه به آن اشاره کرده، این است که آن ها از صادرات مواد دارویی، مواد ضدعفونی کننده و حتی ماسک به ایران ممانعت می کنند این وسایل را به نفع خود مصادره می‌کنند، این اقدامات نشان از این دارد که بویی از حقوق بشر نبرده اند و هیچ تعهدی به توافقات و پروتکل های بین المللی ندارند.

به گزارش خانه ملت؛ محمد جواد ظریف با اشاره به اظهارات "هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان درباره ضرورت توافق فراتر از برجام با ایران نوشت: هایکوماس و تروئیکای اروپا باید قبل از حرف زدن در مورد ایران این کارها را انجام دهد: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید، به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید.

وزیر امور خارجه آلمان در اظهار نظری همسو با سیاست‌های کاخ سفید گفت: به یک توافق هسته‌ای فراتر با ایران نیاز داریم که منافع ما را تامین کند.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام