پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری در دیدار با سفیر مجارستان در تهران
کشورهای اروپایی به حمایت از گروهک منافقین پایان دهند
کشورهای اروپایی به حمایت از گروهک منافقین پایان دهند

زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری،به نقل از خبرگزاری خانه ملت،نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، گفت: گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت است و نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان از روند افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوی‍ژه مبارزه با تروریسم، افزود: ایران و مجارستان در دو منطقه مهم و با اهمیت خاورمیانه و شرق اروپا قرار گرفته اند بطوریکه امروزه، امنیت مناطق مذکور به هم وابسته است و همکاری ایران و مجارستان نقش مهمی  در تامین امنیت و برقراری آرامش در این مناطق دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن  آمریکا در اعمال فشار  و تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران درطول بیش از ٤٢ سال تحریم از سوی آمریکا، به توان داخلی خود اتکاء کرده و اکنون هیچ کشوری قادر نیست استقلال و موجودیت ایران را مورد تهدید قرار دهد.

آصفری در ادامه از حضور عناصر وابسته به گروهک منافقین در اروپا و اقدامات آنان علیه امنیت ملّی کشورمان انتقاد کرد و خواستار آن شد که کشورهای اروپایی به حمایت از این گروهک تروریستی پایان دهند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان این دیدار خواستار افزایش تعاملات پارلمانی و  همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی، فنی، علمی - دانشگاهی فیمابین تهران - بوداپست شد.

تاکید بر افزایش تعاملات اقتصادی بین ایران و مجارستان

 زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در تهران نیز در همین دیدار گفت: گسترش ارتباط و همکاری میان مجالس مجارستان و ایران با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی، موجب افزایش شناخت متقابل از توانمندی های دو کشور و توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه های مختلف می شود.

وی همچنین مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور را متناسب سطح توانمندی های دو کشور ندانست و بر همکاری و سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی فیمابین تأکید کرد.

 هاژونیس همچنین با اشاره به ماموریت نظامیان مجارستانی در افغانستان، گفت: اولویت ما برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با گروه های تروریستی و افراطی است و در این خصوص از گسترش رایزنی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

این دیپلمات اروپایی در بخش دیگری از سخنانش حمایت کشورش از توافق برجام را مورد تاکید قرار داد و افزود: مجارستان از همه طرفهای برجام می خواهد تا با عمل به کلیه تعهداتشان، ضمن فراهم آوردن زمینه اجرای کامل این توافق مهم و بین المللی، مانع از  تداوم اقدامات یکجانبه و تنش زا شوند.

سفیر مجارستان در پایان این دیدار نسبت به افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در عرصه های مختلف ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است در این دیدار ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون و عضو گروه دوستی پارلمانی و سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر نیز حضور داشتند و درخصوص راههای توسعه مناسبات فیمابین به بیان نظراتشان پرداختند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام