پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها
لزوم نگاه ویژه به شفافیت مالی کاندیداها در بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری
لزوم نگاه ویژه به شفافیت مالی کاندیداها در بازنگری قانون انتخابات ریاست جمهوری

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت:در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری لازم است نگاه ویژه ای به مقوله شفافیت در هزینه ها شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمدحسن آصفری ، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر لزوم شفافیت در هزینه کرد داوطلبان انتخابات، گفت: متاسفانه در هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و مجلس شفافیت وجود ندارد و هنوز مشخص نیست هزینه های انتخاباتی نامزدها از چه طریقی تامین می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معلوم نیست مجموعه‌ای که هزینه های یک نامزد انتخاباتی را متقبل می شود آیا در بحث قانونگذاری، اعطای تسهیلات و رانت توقعات دارند یا خیر؟

وی افزود: با توجه به هزینه ۱ تا ۲ میلیاردی تبلیغات نامزد ها  در انتخابات ریاست جمهوری کسانی که از داوطلبین حمایت می کنند انتظار به دست آوردن سمت های بالای دولتی دارند.

 آصفری بیان کرد: با توجه به سابقه چنین مواردی در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری لازم است نگاه ویژه ای به مقوله شفافیت در هزینه های کاندیداهای انتخابات شود .

وی تصریح کرد: شخصی داریم که هزینه انتخاباتی اش یک و نیم میلیارد تومان بوده که پس از گرفتن مسئولیت، حامی مالی او که هزینه هایش تقبل کرده خواسته تا استاندار یکی از استان های کشور شود.

 آصفری تصریح کرد: در موردی دیگر، فردی چندین میلیارد تومان برای تبلیغات هزینه کرده تا مدیرعاملی شرکت و یا صندوقی را دست بگیرد، بر این اساس بایستی در بحث هزینه های نامزدها، بر قانون انتخابات بخصوص در حوزه هزینه کرد ها نظارت جدی صورت پذیرد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس خاطر نشان کرد:شفافیت هزینه داوطلبان انتخابات باید به گونه‌ای باشد که سقفی برای هزینه های انتخاباتی شان مشخص شده و بر این امر مهم نظارت جدی شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام