پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
بازگشت بایدن به برجام می تواند تا حدودی بی اعتمادی دنیا به آمریکا را ترمیم کند
بازگشت بایدن به برجام می تواند تا حدودی بی اعتمادی دنیا به آمریکا را ترمیم کند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که بازگشت آقای بایدن به برجام می تواند تاحدودی بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا را ترمیم کند اما باید خسارت هایی که در این چند سال به ملت ایران وارد شد، جبران گردد.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری ،به نقل از خبرگزاری ایسنا ،نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به شروط ایران برای احیای برجام، بیان کرد: در گام اول این آمریکا است که باید به تعهدات برجامی خود عمل کند. تاکنون در قبال امتیازاتی که ایران در برجام داده است، طرف های مقابل گام جدی برنداشته اند. ترامپ یکجانبه برجام را زیر پاگذاشت و چهره آمریکا را در دنیا بی اعتمادتر ساخت.

وی در ادامه اظهار کرد: بازگشت آقای بایدن به برجام می تواند تاحدودی بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا را ترمیم کند اما باید خسارت هایی که در این چند سال به ملت ایران وارد شد، جبران گردد. در این چند سال تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ایران از سوی دولت آمریکا تحمیل شد.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر بازگشت آمریکا به برجام به این معنا نیست که آن ها دست از دشمنی علیه ملت ایران برداشته اند بلکه تنها می تواند بی اعتمادی که این روزها در دنیا نسبت به آمریکا ایجاد شده است را کمی ترمیم کند. آقای ترامپ همه تعهدات و توافقات بین المللی را یکجانبه زیر پاگذاشت و بی اعتمادی در ملت های دنیا نسبت به آمریکا را تقویت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز مردم دنیا دولت آمریکا را بدون تعهد به هیچ تعهدنامه بین المللی تلقی می کنند و به نوعی آمریکا با رفتارهای آقای ترامپ به انزوا رفته است. بازگشت آقای بایدن به برجام می تواند کمی چهره مخدوشی که از سوی ترامپ برای آمریکا ساخته شد را جبران کند اما باید ضمانت تضمینی دیده شود تا دیگر اجازه چنین قانون شکنی به طرف های برجامی داده نشود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام