پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
پیشینه تاریخی ایران و آذربایجان گسست ناپذیر است/این اقدامات آب در هاون کوبیدن رژیم صهیونیستی است
پیشینه تاریخی ایران و آذربایجان گسست ناپذیر است/این اقدامات آب در هاون کوبیدن رژیم صهیونیستی است

پیشینه تاریخی ایران و آذربایجان گسست ناپذیر است و این اقدامات آب در هاون کوبیدن رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری ،به نقل از خبرگزاری مهر ،نایب رئیس کمیسیون امور  داخلی کشور و شوراها در واکنش به سخنان نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان علیه ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد و مخالف هرگونه جنگ و خونریزی در منطقه است و معتقدیم که باید اختلاف بین کشورها از طریق گفتگو حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه اختلافی که اخیرا در بین برخی از کشورهای همسایه خزر ما صورت گرفته است، می تواند مورد سوءاستفاده رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها قرار گیرد، گفت: باید هرگونه اختلاف بین کشورها از طریق گفتگو و مذاکره حل شود و جنگ و خون‌ریزی بین کشورهایی چون آذربایجان و ارمنستان از نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است.

راهکار حل مشکلات بین کشورها قشون‌کشی نیست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوابق تاریخی کاملا گویای آن است که گفتگو راه حل رفع مشکلات است و لزومی ندارد که با لشکرکشی و قشون کشی مسائل و مشکلات بین کشورها حل و فصل شود.

آصفری با اشاره به موضع گیری اخیر یکی از نمایندگان آذربایجان علیه کشورمان، گفت: این فرد مورد توبیخ اعضای پارلمان و دولت جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و ما غیر از این از آذربایجان توقع نداشتیم، چرا که ارتباط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان در ابعاد مختلف و با پیشینه تاریخی است و لذا این موضع گیری ها که می تواند به اهداف رژیم صهیونیستی کمک کند و راه به جایی نمی برد.

سابقه همکاری کهن ایران و آذربایجان خدشه‌دار نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف بین سایر کشورها با ایران است اما این موضع گیری ها نمی تواند باعث ایجاد اختلاف بین ایران و آذربایجان شود و مطمئنا هم از سوی ملت آذربایجان و هم ملت ایران این گونه اقدامات و موضع گیری ها محکوم است و این مواضع نمی تواند سابقه دوستی و همکاری کهن دو کشور را خدشه دار کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشینه تاریخی روابط ایران و آذربایجان بسیار طولانی است اما برخی کشورها علاقه مند هستند که بین ایران و آذربایجان اختلاف بیفتد اما آنقدر ارتباط ایران و جمهوری آذربایجان مستحکم است که این خاشاک ها و موضع گیری ها نمی تواند تأثیر منفی در ارتباط بین ایران با جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

پیشینه تاریخی ایران و آذربایجان گسست‌ناپذیر است

وی تأکید کرد: اگر منشأ این اظهارات بررسی شود، مشخص می شود که نشأت گرفته از سیاست های اختلاف برانگیز رژیم صهیونیستی در منطقه است اما آنان باید بدانند که پیشینه تاریخی ایران و آذربایجان به یکدیگر متصل و گسست ناپذیر است و این اتفاقات نمی تواند سبب اختلاف بین ایران و آذربایجان باشد و این اقدامات آب در هاون کوبیدن رژیم صهیونیستی است.

آصفری اظهار داشت: بهتر است که این نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان، تاریخ ارتباط کشورش با ایران را بررسی کند و بداند که صحبت های وی نمی تواند سبب اختلاف بین دو کشور شود و این موضع گیری نشان از ناآگاهی وی از تاریخ ارتباط بین آذربایجان و ایران است.

گفتنی است، اخیرا بهروز محرم اف، نماینده مجلس ملی آذربایجان مطالب بی‌اساسی درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام