پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
صدور اسناد مالکیت بافت های فرسوده اراک مهم ترین خواسته اهالی این مناطق است
صدور اسناد مالکیت بافت های فرسوده اراک مهم ترین خواسته اهالی این مناطق است

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی ایران گفت:فرآیند صدور اسناد مالکیت مناطق حاشیه ای و سه بافت فرسوده شهر هراک بسیار طولانی شده است و لازم است هر چه سریعتر مسئولان امر نسبت به پیگیری این مهم اقدام کنند.


به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری نماینده مردم شریف اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (۱۸ آبان)در دیدار با مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران افزود: شهرک علی ابن ابیطالب (فوتبال)شهرک ولیعصر (چشمه موشک)کوی سجادیه (باغ خلج)در زمان جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و شایسته نیست مردم شهید پرور این مناطق برای دریافت اسناد مالکیت خود بیش از این دچار زحمت شوند.
وی ادامه داد :این سه منطقه بافت های فرسوده شهر اراک به گونه ای است که در صورت وقوع یک پس لرزه کوچک امکان امداد رسانی به اهالی این مناطق وجود ندارد و در حال حاضر نیز اهالی این مناطق  برای عبور و مرور به دلیل کوچه های باریک و ناایمن دچار مشکلات عدیده ای هستند.
محمد حسن آصفری ادامه داد:دولت ادای مالکیت این زمین ها را دارد و مردم نمی توانند نسبت به دریافت پروانه ساخت اقدام کنند و مسئولان باید برای حل این مشکل مردم در اسرع وقت راه کارهای لازم را ارائه کنند.
وی خاطر نشان کرد:در دولت قبل نشستی با آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد مکانی در این مناطق در نظر گرفته شود و یک نماینده از ثبت اسناد،یک نماینده از شهرداری و نماینده ای از دادگستری در این مکان مستقر و فرآیند صدور اسناد مالکیت مردم را پیگیری کنند اما این مهم تاکنون محقق نشده است.
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب تصریح کرد:در زمان دولت قبل اسناد ۷۰۰ خانه ی بافت های فرسوده شهر اراک با پیگیری اینجانب صادر شد اما پس از مدتی این فرآیند به دلیل نامعلوم متوقف شد و علاوه بر این هیچ اعتباری برای بهسازی،تجهیز امکانات ورزشی و آسفالت خیابان ها و معابر در این مناطق تخصیص پیدا نکرده و موحب نارضایتی مردم این مناطق شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست به این موضوع اشاره کرد که هفت شهر کشور برای ساماندهی بافت های فرسوده به عنوان پایلوت مشخص شده که اراک نیز یکی از این شهرها است و  همچنین آیین نامه ویژه ای برای تعیین حد نصاب تفکیک و کلیه امور ساماندهی این بافت های فرسوده تنظیم شده که بر اساس آن ثبت اسناد ،سازمان اوقاف و امور خیریه ،منابع طبیعی و شهرداری ها باید در این طرح حضور فعال و کارگشا داشته باشند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام