پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
دپوی 15 هزار تن کالا در اداره گمرک استان مرکزی/ تحریم‌های داخلی را رفع کنیم
دپوی 15 هزار تن کالا در اداره گمرک استان مرکزی/ تحریم‌های داخلی را رفع کنیم

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس از دپوی 15 هزار تن کالا در اداره گمرک استان مرکزی به شدت گله کرد و این اقدام را به مثابه خودتحریمی دانست.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مسئولان کمرگ و بازدید از  اداره کل گمرک استان مرکزی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به سبب اینکه استان مرکزی صنعتی بوده، علت طولانی شدن ترخیص کالا‌ها را که نیاز اساسی کارخانه‌ها بوده، در این بازدید جویا شدیم.

وی بیان کرد: در این بازدید با ۱۵ هزار تن کالا دپو شده که برخی نیاز و مواد اولیه واحد‌های تولیدی بوده، مواجه شدیم که به مدت ۲ تا ۶ ماه دپو شده بودند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان از کالای دپو شده آمار یک در هزار کالاهای دپو شده در گمرکات کشور است که اگر آزاد شود بخشی از تحریم‌های داخلی حل خواهد شد، در حالی که همه مشکلات مربوط به تحریم‌های خارجی نیست.

آصفری خاطرنشان کرد: طی بررسی صورت گرفته بانک مرکزی مقصر اصلی دپو شدن این کالاها بوده که این مسئله نیازمند بازنگری و اتخاذ تصمیمات درست است.

وی بیان کرد: بسیاری از این کالاها که مواد اولیه هستند، بدون دریافت ارز دولتی وارد شدند اما بانک مرکزی دستور توقف آنها داده و کارخانه‌ها نیز ظرفیت تولید و اشتغال را کاهش دادند که این اتفاق نمونه خودتحریمی در کشور است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بانک مرکزی نمی‌تواند گره گشای مشکلات تولید باشد حداقل گره کور ایجاد نکند؛ اگر ارز دولتی نمی‌دهد، تولیدکنندگانی که با ارز آزاد اقدام به واردات کالاهای اساسی تولید کردند را حمایت و دستور ترخیص کالاها را صادر کند.

آصفری بیان کرد: بانک مرکزی نباید در سال جهش تولید در مسیر توسعه بیش از این مانع‌تراشی کند.

 


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام