پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
اجازه ندهیم نام اربعین در سایه کرونا کمتر دیده شود/ عشق ورزی به اهل بیت(ع) صرفا زیارت نیست
 اجازه ندهیم نام اربعین در سایه کرونا کمتر دیده شود/ عشق ورزی به اهل بیت(ع) صرفا زیارت نیست

هر ساله با فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، دوستداران اهل بیت(ع) رهسپار کربلا می‌شوند؛ اجتماع بزرگ اربعین دین و مذهب نمی‌شناسد و مردم را از هرگوشه جهان به سمت آن می‌کشاند؛ اما امسال شیوع ویروس کرونا باعث شده اربعین متفاوتی رقم بخورد؛ نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس در گفت و گو با خبرنگار شفقنا عنوان کرد نباید اجازه دهیم کرونا تاثیری در زنده نگه داشتن اربعین و عاشورا داشته باشد و هر خانه می‌تواند به «اربعین گاهی» برای عزاداران تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری ، به نقل از خبرنگار شفقنا ،نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاورد اربعین حسینی(ع)، گفت: یکی از مهمترین اجتماعات بزرگ ملت های مسلمان دنیا، مراسم اربعین است این اجتماع سبب شد که بین جبهه مقاومت اتحاد و انسجام بیشتری ایجاد شود؛ حتی یکی از عوامل پیروزی جریان جبهه مقاومت، بر جبهه تکفیری داعش، مراسم اربعین بود. جریان تکفیری به حمایت رژیم صهیونیستی و آل سعود به دنبال این بودند که تمام اماکن متبرکه را در عراق نابود کنند.

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برگزاری مراسم اربعین سبب شد که این جنایت صورت نگیرد. برگزاری مراسم اربعین نشان از اتحاد و همدلی بین ملت های مسلمان به ویژه جریان شیعه است .

آصفری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کرونا تاثیری در زنده نگه داشتن اربعین و عاشورا داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه سلامت ملت های دنیا از اوجب واجبات است اما نبایستی اجازه دهیم کرونا باعث فراموش شدن شود؛ بنابراین باید اربعین را به گونه ای دیگر برگزار کرد و هر خانه می‌تواند به یک اربعین گاه تبدیل شود. چراکه هر چه داریم از اربعین و محرم و صفر است.

او با اشاره به نقش مردم در اجرای اربعین گفت: تا الان این دولت و مجلس نبودند که اربعین را احیاء کردند بنابراین هر چه به مردم واگذار شود اثرات و خروجی آن موثرتر و بهتر خواهد بود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام