پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
باید از گنجینه دفاع مقدس در همه ابعاد کلان مدیریتی بهره گرفت
باید از گنجینه دفاع مقدس در همه ابعاد کلان مدیریتی بهره گرفت

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که اعتماد به جوانان و تکیه بر توان داخلی نسخه شفابخشی است که تجربه دفاع مقدس برای شکست دشمن آن را به ما ثابت کرد.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری، به نقل از خبرگزاری ایسنا،نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: بحث دفاع مقدس یک موضوع بسیار با اهمیت بوده و باید از ابعاد مختلف در مدیریت کلان کشور از این گنجینه استفاده شود. روحیه ایثارگری، هم‌نوع دوستی، همدلی و همراهی مردم با مسئولان از جمله مولفه‌های کلیدی است که در دفاع مقدس دیده می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که مسئولان با اتحاد و انسجام حرکت کرده و در بین مردم نیز همدلی بی‌نظیری وجود داشت. یکی از عواملی که باعث پیروزی ما در برابر دشمن شد وجود همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان بود همه با هم در این مسیر همراه شدند. اگر فردی در آن دوران مسئولیتی داشت از جایگاه خود در جهت رسیدن به منافع شخصی استفاده نمی‌کرد حتی خیلی از مسئولان خودشان و فرزندانشان در جبهه‌ها و در کنار مردم بوده و با روحیه ایثارگری در برابر دشمن ایستادیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر مقطعی وجود انسجام و از خودگذشتگی گره‌گشا می‌باشد. ایثارگری نیز نباید حتما به شهادت ختم شود بلکه یک مسئول با گذشتن از حق قانونی خود به نفع مردم ایثار کرده‌اند. شاید خیلی از چیزها نیز حق قانونی افراد باشد اما اگر ما به نفع مردم از این حقوق بگذریم تا مشکلات حل شود این نیز نوعی ایثار است.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر مواردی که در دوران دفاع مقدس می‌درخشد بحث خوداتکایی بود. در آن دوران نیز تحریم‌ها اگر بیشتر از امروز نبود کمتر نیز نبود اما ما به جوانان خود اعتماد کردیم و توانستیم توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و تکیه بر نیروی جوان و تحصیلکرده داخلی نسخه شفابخشی است که تجربه دفاع مقدس برای مقاومت در برابر  دشمن به ما ثابت کرد.

آصفری در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ما در دوران دفاع مقدس شاهد سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری نبودیم. همانطوری که امام خمینی (ره) فرمودند در نظام اسلامی سیاست از دیانت جدا نیست. در آن دوران هیچ فردی برای رسیدن به قدرت دروغ نمی‌گفت و یا از جایگاه قدرت سوء استفاده نمی‌کرد بلکه همه فکر و ذهن‌شان تلاش برای حل مشکلات بود. از سوی دیگر در آن دوران همه مسئولان تابع امر رهبری بودند و با تبعیت از تدابیر حکیمانه ایشان ما توانستیم توطئه‌های دشمنان را خنثی و در جنگ پیروز شویم.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام