پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی
خواستار تکمیل طرح های نیمه تمام استان مرکزی شد
خواستار تکمیل طرح های نیمه تمام استان مرکزی شد

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، خواستار توجه بیشتر به تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی شد.


به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری،نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جریان نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی که با حضور محمد باقر نوبخت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، گفت:صرفا قدرت چانه زنی در سازمان برنامه و بودجه نباید ملاک تخصیص بودجه باشد.
«محمد حسن آصفری» افزود: شرایط کشور، تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و غرب، کرونا و پسا کرونا، کمبود بودجه و مدیریت سخت کشور قابل قبول است، اما هنوز قدرت چانه زنی در سازمان برنامه و بودجه حاکم است.
وی بیان کرد: استان مرکزی دارای فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار است اما روی دیگر سکه این استان پروژه‌های نیمه کاره است که برخی بیش از ۱۵ سال از شروع آنها می گذرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان خنداب با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم رسید و راه اندازی شد اما نیازمند توجه بیشتری است.
آصفری عنوان کرد: اگر فردی در بیمارستان‌های خنداب و کیمجان دچار مشکل شود، باید برای ساده‌ترین جراحی به اراک منتقل شود.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم در استان مرکزی بحث بیکاری است و بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان با مشکلات جدی روبرو شده اند و استان مرکزی روزگاری قطب صنعتی کشور بوده اما رتبه این استان در بحث صنعتی به پنجم یا ششم رسیده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان مرکزی در بخش صنعت حرف برای زدن بسیار دارد.
آصفری گفت: بیشتر خانواده‌های استان دارای فرزندان تحصیل کرده بیکار هستند و اگر تسهیلات اندکی در اختیار صنایع قرار داده شود می‌توانند به جای کار کردن با ظرفیت ۳۰ درصدی با ظرفیت ۶۰ تا ۹۰ درصدی کار کنند.
وی تصریح کرد: درآمد زایی استان مرکزی رتبه ۱۰ و ۱۱ اعلام می‌شود اما به واقع در یک بررسی دقیق، این استان رتبه پنجم یا ششم را داراست اما در برگشت بودجه در رده پایین قرار دارد و این مهم خلاف برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۱۴ سال است که طرح ملی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیمه تمام رها شده است.
آصفری اظهار داشت: آب سد کمال صالح هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم اراک بود، اما ۵۰ درصد از مردم این شهر از این آب برخوردار نیستند.
وی تصریح کرد: وضعیت آب شرب کمیجان، جاورسیان، خنداب و میلاجرد نیازمند بررسی است و برای تحقق سلامت مردم این مناطق به منظور بهره مندی از آب شرب با کیفیت، باید اقدام جدی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پل سنجان از جمله طرح‌هایی است که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده و در این مسیر روزانه ۴۰ هزار تردد صورت می‌گیرد و نیمه تمام ماندن این طرح به صلاح نیست.
آصفری اظهار داشت: بخش کشاورزی استان مرکزی به دلیل نبود قیمت تضمینی با مشکلات جدی همراه است و سود تولید محصولات کشاورزان به جیب دلالان می‌رود.
وی گفت: کتابخانه مرکزی اراک، تالار مرکزی اداره کل ارشاد اسلامی و موزه دفاع مقدس از دیگر طرح‌هایی است که چندین سال نیمه کاره باقی مانده و انتظار است هرچه سریعتر تکمیل شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام