پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
جزییاتی از طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری
کاندیداها باید به شورای نگهبان برنامه بدهند
کاندیداها باید به شورای نگهبان برنامه بدهند

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها جزئیاتی از طرح اصلاح شرایط انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ، نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس درباره اصلاح شرایط انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جایگاه ریاست جمهوری جایگاه بزرگ و موثری در کشور است بنابراین هرچه رئیس جمهور قوی تر و با برنامه تر باشد کشور و نظام موفق تر خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم دولت‌های مختلفی سرکار آمده‌اند کارهای خوبی شاید کرده باشند اما چه در سطح کلان، چه سیاست داخلی، چه در سیاست خارجی و چه درآمد کشور کار مهم و بزرگی برای حل مشکلات کشور در ابعاد مختلف انجام نداده‌اند.

آصفری تصریح کرد: بنابراین با توجه به جایگاه ریاست جمهوری اگر کسی داوطلب ریاست جمهوری است باید برنامه‌های اقتصادی، در حوزه سیاست خارجی ارائه بدهد تا در چارچوب آنها حرکت کند، بنابراین ارائه برنامه در جهت حل مشکلات کشور در حوزه‌های داخلی و خارجی یک موضوع اساسی است و هرکس که نامزد ریاست جمعهوری است باید دارای برنامه باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: اینکه فرد هزینه کند و رای بیاورد ولی شناختی از وظایف ریاست جمهوری و همچنین موقعیت کشور نداشته باشد و بعد عنوان کند حوزه اختیارات من محدود بوده، خیانت به مردم و نظام است که چنین افرادی در راس امور قرار بگیرند

وی اضافه کرد: نامزد ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را به شورای نگهبان ارائه بدهد ‌شورای نگهبان نیز موظف  است بررسی کنند آیا این برنامه‌ها در چارچوب اختیارات ریاست جمهوری است و آیا این برنامه‌ها قابلیت اجرا دارد را بررسی کند.

آصفری خاطرنشان کرد: بنابراین مغایرتی با جایگاه شورای نگهبان و دستگاه حاکمیتی ندارد و برای حفظ این نظام جوانان غیوری فدا شده‌اند که باید در هرسمت و جایگاهی افراد کاردان به کار گرفته شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام