پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
بازگشایی مدارس بدون برنامه‌ریزی تبعات خوبی ندارد
بازگشایی مدارس بدون برنامه‌ریزی تبعات خوبی ندارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی مدارس باید به دور از هرگونه شتابزدگی صورت گیرد چرا که فضاهای آموزشی به این سرعت آمادگی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری،به نقل  خبرگزاری فارس در اراک،نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگشایی مدارس بدون برنامه‌ریزی تبعات خوبی ندارد، اظهار کرد: تصمیم در خصوص بازگشایی مدارس می‌بایست به دور از هرگونه شتابزدگی صورت گیرد، چرا که فضاهای آموزشی به این سرعت آمادگی لازم را به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

وی افزود: در حالی خبر بازگشایی مدارس انتشار یافته که حتی برخی از مدیران از آن بی‌اطلاع هستند و اگر خدایی ناکرده دانش آموزی به ویروس مبتلا  شود به تبع آن خانواده‌ها و سلامت عمومی جامعه به خطر می‌افتد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس مستلزم ایجاد امکانات فوق العاده  همچون تامین ضدعفونی پیش از بازگشایی و ضدعفونی مداوم و حتی چندین نوبت در روز در فضای آموزشی، سرویس‌های بهداشتی و پیش بینی ماسک، موادضدعفونی کننده دست و تب سنج در ورودی مدارس خواهد بود.

آصفری ادامه داد: هرچند با رعایت موارد فوق‌الذکر می‌توان تا حدودی از شیوع این ویروس جلوگیری کرد، اما واقعیت این است که بخش عمده‌ای از محصلین در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و در شرایط کنونی قادر به مراقبت از خود نیستند چرا که ممکن است ویروس از طریق کاغذ و کتاب  که قابل ضدعفونی نیست انتقال پیدا کند.

وی افزود: این اقدام وزارت آموزش و پرورش بدون برنامه ریزی و بررسی‌های کارشناسی تبعات خوبی نخواهد داشت و ایجاد خطر برای سلامت کادر آموزش، دانش آموزان و نگرانی خانواده‌ها خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس چه تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده گفت: در روزهای آینده به صورت تصادفی و سرزده از برخی مدارس شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان بازدید به عمل خواهم آورد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تامین حفظ سلامت کادر آموزش و دانش اموزان وزیر آموزش و پرورش را بمنظور پاسخگویی به مجلس فرا خواهیم خواند.

به گزارش فارس ستاد پدافند زیستی استان در حالی که دو روز گذشته مصوبه عدم بازگشایی مدارس تا اول مهرماه را به تصویب رسانده بود، عصر روز گذشته این مصوبه را اصلاح و دستور به بازگشایی مدارس داد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام