پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری از
آمادگی مجلس برای استقبال از پیشنهادات بانوان در زمینه اصلاح قوانین مرتبط با حقوق زنان خبر داد
آمادگی مجلس برای استقبال از پیشنهادات بانوان در زمینه اصلاح قوانین مرتبط با حقوق  زنان خبر داد

  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای استقبال از پیشنهادات بانوان در زمینه اصلاح قوانین مرتبط به حقوق زنان خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی محمدحسن آصفری،نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب ظهر امروز در نشست کارگروه بانوان اراک اظهار کرد: زنان نیمی از اقشار جامعه هستند که مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف کشور می‌تواند موجب پیشرفت امور و رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه شود.
وی تصریح کرد: توجه به حقوق زنان و رفع نیازها و مشکلات آنان امری است که می‌تواند کشور را در رسیدن به پیشرفت یاری دهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به حقوق زنان در بخش‌های مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند با گرفتن حجاب از زن ایرانی کانون خانواده‌ها را از هم بپاشند، موضوع حجاب و عفاف در جامعه اصل مهمی است که باید مصوبات کمیته‌های حجاب و عفاف در استان‌ به درستی اجرا شود و این کمیته در استانداری فعالیت خود را بیش از پیش تقویت کند.
آصفری با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی و نقش بانوان در اقتصاد خانواده گفت: فعالیت‌هایی در عرصه تولید و فروش محصولات خانگی توسط زنان در روستاها و شهرها صورت می‌گیرد که باید بسترهای لازم برای فروش و بازاریابی این محصولات فراهم شود تا با کمک به زنان روستایی وسرپرست خانوار شاهد نقش آ‌فرینی آنان در اقتصاد باشیم.
وی بیان کرد: مجلس جایگاه قانون‌گذاری است و باید در تصویب قوانین و لوایح مرتبط با حقوق زنان از جمله قوانین مرخصی زایمان، اشتغال، زنان سرپرست خانوار، بهداشت و درمان و سلامت زنان و... نظر بانوان را نیز لحاظ کند که مجلس آمادگی دارد نظر بانوان را در تصویب قوانین و بررسی لوایح مدنظر قرار دهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به لزوم حمایت از زنان زندانی گفت: گاها زنانی که از زندان بازمی‌گردند، به دلیل نبود حمایت‌ها و شغل دوباره با در پیش گرفتن کارهای خلاف به زندان باز می‌گردند که باید با راه‌اندازی یک کمیته‌ ویژه برای این زنان و تصویب قوانین حمایتی زمینه زندگی سالم را برای آنان فراهم کرد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام