پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
باید روش‌های ادای نذورات در ماه محرم تغییر کند
باید روش‌های ادای نذورات در ماه محرم تغییر کند

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که دستگیری از نیازمندان و توجه به همنوعان خود یکی از ارکان فرهنگ عاشورایی بوده و باید در ماه محرم گسترش یابد، اما باید شیوه‌ی ادای نذورات به گونه‌ای تغییر کند که سلامتی افراد در ماه محرم به خطر نیفتد.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمدحسن آصفری،به نقل از  خبرگزاری ایسنا، نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی ادای نذورات و برخورداری عزاداری‌ها در ماه محرم در راستای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: بنده معتقد هستم که مردم ما از سطح آگاهی بالایی برخوردار بوده و قطعا شرایط جامعه را درک کرده و نیازی به توصیه ندارند. در موقعیتی که تورم و بیکاری گریبانگیر جامعه شده است دستگیری از اقشار ضعیف جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف قیام عاشورا توجه به نیازمندان و اقشار پایین دست جامعه بود و از اهداف حکومت امام علی (ع) نیز یاری کردن مستمندان بود. همواره اهل بیت (ع) به اجرای عدالت و کمک به همنوعان خود پیشگام بودند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماه محرم فرصت خوبی است که مردم در قالب کمک‌های مومنانه دست همنوعان و نزدیکان خود را بگیرند. امسال نیز با توجه به گسترش ویروس کرونا باید در روش ادای نذورات تغییری صورت گیرد، اما امسال این کمک‌ها نه تنها کمتر شده بلکه باید بیشتر شود، اما باید روش ادای نذورات و دستگیری از نیازمندان تغییر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ماه محرم فرصت خوبی است تا به عشق امام حسین (ع) کارهای ارزشمندی انجام دهیم که یکی از آنها کمک به همنوعان خود است. امسال مردم می‌توانند کمک‌های خود را در قالب تهیه اقلام خوراکی و یا اقلام بهداشتی برای اقشار ضعیف جامعه ادا کنند.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: تریبون‌داران، مداحان و واعظان نیز نقش بزرگی در ایام محرم داشته و می‌توانند به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک کنند. دستگیری از اقشار ضعیف جامعه و کمک به همنوعان یکی از اهداف فرهنگ عاشورایی است که همه ما باید در گسترش و ترویج این فرهنگ کوشا باشیم.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام