پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی از ضرورت‌های مجلس است
قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی از ضرورت‌های مجلس است

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور گفت: وظایف و مسوولیت‌های مجلس با انفعال و بی‌تحرکی سازگاری ندارد و جنس کار مجلس از نوع خلاقیت، ابتکار، نگاه بلندمدت، قابلیت رصد کردن آینده و قدرت پیشتازی و انبارسازی مسیر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری،نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس خطاب به نمایندگان اظهارداشت: امروز ملت ایران به این مجلس امیدوار است و ما وظیفه داریم با کار و تلاش و بدون نگاه‌های حزبی و جناحی این امید مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل نکنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور افزود: مجلس انقلابی باید انقلابی بودن را از خود آغاز کند. یعنی اینکه اولویت را به طرح‌ها و لوایحی دهد که راهگشای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باشد. مردم از مجلس انتظار دارند که از دولت بپرسد که چرا قیمت ارز ثابت نیست و چه کسانی از این نوسان قیمت‌ها سود می‌برند، و نقش دولت در این افزایش قیمت‌ها چیست؟

آصفری تصریح کرد: امروز انقلابی بودن مجلس در این است که از دولت درباره علت تعطیلی کارخانه‌ها و خیل عظیم و چندمیلیونی جوانان بیکار سوال کند. دولت باید به مجلس درباره خصوصی‌سازی پاسخ دهد. امروز مردم از ما درباره حقوق‌های نجومی و املاک نجومی سوال دارند که چه اقداماتی برای بازگشت اموال به بیت‌المال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راس امور بودن مجلس یعنی تعارف و مصلحت‌اندیشی را کنار بگذاریم. در راس امور بودن یک شعار نیست بلکه یک تحلیل عمیق سیاسی و ساختار قدرت و کارکرد اجرایی نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در راس امور بودن از ابعاد گوناگون قابل بررسی است اما آن بعدی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بعضا عامل مشاجره‌های سیاسی شده است عبارت از میزان قدرت مجلس و برخورداری این قوه از ابزارهای نظارتی مانند سوال، استیضاح در راستای دفاع از حقوق مردم که اگر اینگونه نباشد این مسئولیت‌ها به عطسه بزی هم نمی‌ارزد.

آصفری گفت: وظایف و مسوولیت‌های مجلس با انفعال و بی‌تحرک سازگاری ندارد و جنس کار مجلس از نوع خلاقیت، ابتکار، نگاه بلندمدت و قابلیت رصد کردن آینده و قدرت پیشتازی و انبارسازی مسیر است.

وی خطاب به نمایندگان و هیات رییسه تصریح کرد: نگذارید مجلس دچار روزمرگی شود. روزمرگی یعنی فاقد چشم‌انداز برای آینده کشور. اگر می‌خواهید پیشتاز و پیشرو باشیم نباید تابع لوایح ارسالی از دولت باشیم. قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی جزو ضرورت‌های مجلس است.

این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: مردم از شعار خسته شده‌اند برخلاف وعده‌های دولت، کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، و بی‌ثباتی اقتصادی، آرامش و نشاط را از جامعه ربوده است مردم در مراجعات حضوری مشکلاتی را مطرح می‌کنند که زیبنده این ملت بزرگ نیست با این دولت ناکارآمد و بی‌تدبیر ما شرمنده این ملت نجیب هستیم.

وی خطاب به رییس جمهوری اضافه کرد: به شما پیشنهاد می‌کنم که در سال آخر دولت تان سکوت کنید و فقط به کار بپردازید و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حل معضلات اقتصادی کشور آستین همت بالا بزنید.  

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور افزود: براساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای ضروری به اشخاصی داده شد و هیچ کالایی در ازای آن وارد کشور نشد. این دلارها در بازار فردوسی با قیمت ۲۲ هزار تومان به فروش رسید. امروز الزامات فوری کشور عبارت است از جهش تولید، رونق تولید، اشتغال جوانان، اصلاح و همسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان برای بهبود معیشت کشور بایستی تلاش کرد

آصفری درباره نکاتی در حوزه انتخابیه خطاب به رییس‌جمهوری گفت: مصوبه هیات وزیران در واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل کارگران نبود بلکه شما به دنبال بدهی خود به تامین اجتماعی بودید. و هپکو را قربانی این تصمیم کردید.

وی ادامه داد: کارخانه‌ آذرآب امروز نیاز به تنفس مصنوعی دارند تا دیر نشده بجنبید تا مانند کارخانه هپکو نشود، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اراک ۶ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است. بیمارستان‌های دیگر هم فقط اسم بیمارستان را یدک می‌کشند در حالی که درمانگاهی بیش نیستند و این در شان مردم منطقه نیست. راه آهن اراک – قم چشم انتظار دو خطه شدن برای اتصال به خط آهن سریع السیر قم- تهران است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام