پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری،عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:
خروج بیگانگان از قاره کهن با تحقق همگرایی میان کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا
 خروج بیگانگان از قاره کهن با تحقق همگرایی میان کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا

محمدحسن آصفری،عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: در صورت تحقق همگرایی میان کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا، قدرت های فرامنطقه ای دیگر جایی برای حضور در قاره کهن را نخواهند داشت.

محمدحسن آصفری عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ، در خصوص اهمیت ایفای نقش فعال‌تر ایران در مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا، گفت: ریاست مجمع آتی گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا بر عهده جمهوری اسلامی است از این رو تهران می تواند با کمک کشورهای عضو این نهاد منطقه ای، تغییرات خوبی در عرصه بین المللی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه کشورهای متعددی خواهان تحقق مولفه چندجانبه گرایی و ایفای نقش در معادلات منطقه ای و بین المللی هستند و دیگر نمی خواهند تحت سلطه و زور بیگانگان از جمله ایالات متحده قرار بگیرند از این رو مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا یکی از بسترهای تحقق این امر محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد که بیش از 30 کشور عضو این مجمع هستند که همگرایی میان آنها می تواند به انسجام در میان کشورهای آسیایی کمک شایانی کند؛ به عبارتی در صورت تحقق این امر قدرت های فرامنطقه ای دیگر جایی برای حضور در قاره کهن را نخواهند داشت و بر این اساس حتما شاهد کاهش تنش ها و رفع سوءتفاهم ها میان همسایگان خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عضویت کشورهای قدرتمندی مانند روسیه، ترکیه، چین، مالزی و غیره در این مجمع بیانگر ظرفیت های خوب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است، افزود: بنابراین اگر در دوره جدید سازوکارهای پیش بینی شده برای این نهاد منطقه ای عملیاتی شود، قطعا شاهد ارتقاء جایگاه آسیا در مناسبات بین المللی خواهیم بود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به فتح قله های سیاسی، اقتصادی و غیره می تواند به عنوان عضوی تاثیرگذار، مابقی کشورهای عضو را با خود همراه کند تا شاهد پویایی بیشتر این مجمع باشیم./ خبرگزاری خانه ملت


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام