پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
محمدحسن آصفری نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:
منابع بانکی باید به حوزه تولید، اشتغال و مسکن هدایت شود
 منابع بانکی باید به حوزه تولید، اشتغال و مسکن هدایت شود

محمدحسن آصفری،عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با انتقاد از مبحث بنگاه داری بانکها بیان کرد: بانکها به وظیفه ذاتی خودشان برای تأمین تسهیلات برای مردم عمل نمی کنند.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از مبحث بنگاه داری بانکها بیان کرد: بانکها به وظیفه ذاتی خودشان برای تأمین تسهیلات برای مردم عمل نمی کنند.وی با بیان اینکه منابع بانکی باید در حوزه تولید، اشتغال و مسکن هزینه شود، اما در حوزه‌های مدنظر بانک‌ها هزینه می‌شود. تاکید کرد: به عنوان مثال بانکها تکالیف خود پیرو قانون جهش تولید مسکن به درستی عملیاتی و اجرایی نمی کنند و این مسئله باعث ایجاد بسیاری از مشکلات برای مردم در بخش مسکن شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به بدهی های انباشته بانکها بیان کرد: متاسفانه برخی از بانکها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وام‌های کلان پرداخت کرده اند و برای بازپرداخت آن با مشکل مواجه شده اند.ایشان با اشاره به تکالیف وزارت اقتصاد و امور دارایی در این بخش بیان کرد: این وزارتخانه باید با بانک‌هایی که به وظیفه خودشان در این زمینه عمل نمی‌کنند، برخورد کند تا جلوی این رفتارهای غیر منطقی بانک‌ها در عدم همراهی و کمک به مردم گرفته شود.

آصفری با بیان اینکه برخی از بانک‌ها خصوصی حاضر به همکاری در این بخش نیستند، ادامه داد: باید در این بخش اقدامات لازم مبنای کار قرار گیرد تا بانک‌هایی که منابع خود را فریز می‌کنند، با افزایش مالیات و برخورد اقتصادی و سیاست‌های تنبیهی و تشویقی ملزم به اعطای تسهیلات به ویژه در موضوع تسهیلات ساخت مسکن به مردم شوند./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام