پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
سینما عصر جدید اراک تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف شود
سینما عصر جدید اراک تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بازگشایی سینما عصر جدید اراک تا پایان ماه جاری توسط مالکان این سینما تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، «محمد حسن آصفری» روز پنجشنبه در نشست رسیدگی به مشکلات سینماهای شهر اراک، افزود: بازگشایی سینما عصر جدید اراک از جمله مطالبات به حق مردم این شهر و دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و وضعیت بازگشایی این سینما باید به زودی مشخص شود.

وی ادامه داد: مالکان سینما عصر جدید با توجه به خدماتی از جمله معافیت‌های مالیاتی که در سال‌های گذشته از دولت دریافت کرده‌اند باید حواب گو باشند و به مردم خدمات ارایه دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که سینما عصرجدید تا پایان اردیبهشت ماه جاری به روی علاقه‌مندان باز نشود از مجاری قانونی پیگیر می‌شویم.

آصفری افزود: نیاز است نماینده‌ای توسط مالکان سینما عصرجدید و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مشخص و مالکیت سینما به آن سپرده شود.

وی ادامه داد: نیاز است پس از بازگشایی سینما عصر جدید هیاتی متشکل از استانداری، راه و شهرسازی استان و شهرداری اراک مشخص و زمینه بازسازی این سینما فراهم شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سه سینما شامل سینما فرهنگ، عصر جدید و استقلال در گذشته در شهر اراک فعال بود که سینما استقلال برای بهره‌برداری بهتر توسط این اداره کل به مجتمع ستارگان تبدیل شد.

«رضا میرزایی» افزود: سینما فرهنگ اراک برای بازسازی توسط مالکان تعطیل شد که در هنگان بازسازی مشخص شد این سینما از استحکام کافی برخوردار نیست و باید تخریب و دوباره ساخته شود که به دلیل عدم درآمدزایی این مهم توسط مالکان کنار گذاشته شد.

وی ادامه داد: سینما عصر جدید اراک نیز به دلیل اختلافات مالکان از مدتی پیش تعطیل شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه مجتمع ستارگان در گذشته سینما بوده، فعالیت این مجتمع به عنوان سینما در شهر اراک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

میرزایی گفت: بررسی‌هایی برای تبدیل بعضی از سالن‌های شهر اراک به سینما توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی انجام شده که به دلیل اینکه سال ساخت این سالن‌ها قدیمی است امکان دریافت مجوز ماده هشت و تبدیل این سالن‌ها به سینما وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از سالن همایش‌های هتل امیرکبیر اراک، سه سینما در این محل ایجاد شود.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در بهارستان دارند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام