پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
قوانین در حوزه اختیارات شوراها نیازمند بازنگری است
قوانین در حوزه اختیارات شوراها نیازمند بازنگری است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین در حوزه اختیارات شوراها نیازمند بازنگری هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسن آصفری ظهر امروز در همایش شوراهای استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی با اشاره به جایگاه و اهمیت شوراها، اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا نماد مشارکت مردم و مدیریت مردم در مناطق مختلف و شهری کشور است و در حقیقت نمادی از توسعه‌یافتگی است، چرا که هر جا به کار جمعی و شورایی اعتماد شد و کار به شورا سپرده شد شاهد نتایج خوب و مثبت بودیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در فعالیت شوراها، اختیارات و قوانینی است که این اختیارات را مشخص کرده به طوری که در قانون وظایف و اختیارات زیادی به شوراها تفویض شده، اما در عمل قدرت اجرایی از شوراها گرفته شده بنابراین معتقدیم در قوانین ضعف‌های بسیاری در حوزه شوراها وجود دارد که نیازمند بازنگری است.

آصفری تصریح کرد: در حوزه تصمیم‌گیری درخصوص شهری باید از نظرات و پیشنهادات شوراها استفاده کرد چراکه به عنوان یک پارلمان محلی بهتر از هر مجموعه‌ای به نقاط قوت و ضعف و نیازهای شهری و روستایی تسلط دارند بنابراین مدیران باید شوراها را به عنوان یک بازوی توانمند و همفکر بدانند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گلایه‌ای که وجود دارد عدم اختصاص منابع مالی جرایم رانندگی در دو سال اخیر به  استان بوده است از سوی دیگر، براساس قانون 80 درصد منابع مالی مالیات بر ارزش افزوده باید به دهیاری‌های منطقه اختصاص یابد که این مهم در استان مرکزی محقق نشده‌ است.

آصفری عنوان کرد: یکی از مسائل مهم شهری مسئله ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری است به طوری که اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی در سال‌های گذشته برای جابه جایی مسافران بین شهری استان مرکزی فعال بود که اکنون غیرفعال شدند، همچنین تاکسی‌های شهر اراک اکنون فرسوده بوده و در شان مردم این شهرستان نیست که باید فکری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اراک کرد.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران نیازمند اختیاراتی برای مدیریت بهتر هستند این در حالی است که اراک روستاهای مهمی را تحت پوشش دارد به طوری که یکی از بزرگترین روستای کشور با جمعیت 14 هزار نفر در شهرستان اراک قرار دارد که توسط دهیار اداره می شود ولی از اختیارات لازم برخوردار نیست.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام