پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
اقدامات عاجل در خصوص ساخت مسکن کارگران مورد توجه دولت قرار گیرد
اقدامات عاجل در خصوص ساخت مسکن کارگران مورد توجه دولت قرار گیرد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: اقدامات عاجل در خصوص ساخت مسکن کارگران مورد توجه دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن آصفری بعداز ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آمارهای ارائه شده در خصوص اشتغال و تولید شغل با وضعیت موجود تفاوت دارد.

وی خطاب به وزیر کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اجازه ندهید شما را گرفتار آمار بازی کنند، آمارها باید واقعی باشد. در اراک مشکل بیکاری و نبود شغل وجود دارد و اجازه ندهید شما را مانند سنوات قبل پشت کارتابل‌های آماری نگه دارند.

آصفری تصریح کرد: اراک و خنداب و کمیجان مشکل جدی در حوزه اشتغال دارند و نیازمند توجه جدی هستند. اگر بانک‌ها تسهیلات در اختیار کارخانجات قرار دهند علاوه بر رشد تولید، به افزایش اشتغال کمک می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی بازنشستگان گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور بازنشستگانی هستند که کمتر از ۳ میلیون تومان دریافتی دارند از طرفی مقرر بود که افزایش حقوق ۴۷ درصد باشد که اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه شخص رئیس جمهور به شدت و با سرعت در حال کار و پیگیری است و نیاز است مسئولین مربوطه نیز اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: در بازدید سرزده از مجموعه فنی و حرفه‌ای مشخص شد کمبود تجهیزات و دستگاه در این مرکز وجود دارد که باید به این مهم نیز توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی و وزارت کار در خصوص تأمین مسکن کارگران منعقد شد که تاکنون ۱۱ هزار نفر از کارگران برای مسکن ثبت نام کرده اند، اما متأسفانه تاکنون هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

وی با بیان اینکه چندین خانواده دارای دو معلول، فاقد مسکن هستند که نیاز است در راستای تفاهم نامه موجود در رابطه با خانه دار شدن آنها، گامی مؤثر برداشته شود، گفت:

آصفری با تاکید بر لزوم توجه واحدهای صنعتی به مسئولیت‌های اجتماعی شأن، ادامه داد: معدن سولفات سدیم اراک، در خاورمیانه دارای رتبه و جایگاه است، اما کوچک‌ترین اقدامی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام نداده است که این مهم نیز باید مورد توجه باشد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام