پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
نقش مؤثر خبرنگاران در انسجام و وحدت ملی کشور
نقش مؤثر خبرنگاران در انسجام و وحدت ملی کشور

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران در انسجام و وحدت ملی کشور تأثیرگذار هستند.

به گزارش روابط عمومی دفترمحمد حسن آصفری به  نقل از خبرگزاری مهر ،نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توجه به مسأله خبر و خبرگزاری یکی از موضوعات مهم و جدی کشور است از این بابت که هم مردم از وضعیت کشور، منطقه و جهان اطلاع پیدا کرده و هم مسئولین بتوانند گزارش عملکرد خود را برای مردم بیان کنند.

وی صداقت، درست نویسی و حقیقت نویسی را مهم‌ترین شاخصه در کار خبرنگاران برشمرد و افزود: خبرنگاران باید مسائل را آن طور که وجود دارد به سمع و نظر مردم برسانند

آصفری گفت: خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند تا بتوانند مردم نقطه نظراتشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند و مسئولین نیز موظف هستند خود حل مشکلات مردم را دنبال کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وظیفه تمامی مسئولین همکاری با مجموعه خبرگزاری‌ها و خبرنگاران است به طوری که باید پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند چرا که مردم حق دارند در جریان مسائل کشور قرار گیرند.

آصفری نقد کردن مسائل کشور را مهم عنوان کرد و گفت: هیچ نهاد و مجموعه‌ای با نقد کردن آسیب نخواهد دید، اما نقد باید منصفانه باشد و با هرگونه سیاه نمایی مخالف هستیم.

وی تصریح کرد: امروز مجموعه خبرگزاری‌ها یا با جریان چپ یا جریان راست مرتبط هستند اما مهم درج واقعیت‌ها و حقایق آن گونه‌ای که وجود دارد، است و خبرنگاران در این راستا می‌توانند اعتماد عمومی مردم را نسبت به نظام بالا ببرند چرا که اگر به دنبال این هستیم که مردم به سمت شبکه‌های معاند گرایش پیدا نکنند لازمه آن بیان حقایق بدون کتمان و با رعایت اصول امنیتی کشور است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عنوان شود که مشکلاتی در کشور وجود ندارد، مردم اعتماد نمی‌کنند و نمی‌توان استقبال آن‌ها را به سمت و سوی شبکه‌های داخلی انتظار داشت.

آصفری بیان کرد: خبرنگاران مطالبات حقیقی و عمومی مردم را در راستای منافع ملی کشور از مدیران پیگیری کنند و مدیران نیز باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به امنیت شغلی خبرنگاران عنوان کرد: امروز خبرنگار باید از امنیت شغلی، بیمه و حقوق مناسب برخوردار باشد و اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت لایحه‌ای را به منظور مشخص کردن وضعیت شغلی خبرنگار به مجلس تقدیم کنند، بنده به شما این قول را می‌دهم که مجلس آمادگی پیگیری این موضوع را دارد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام