پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
قوه قضائیه آخرین امید مردم اراک برای حل مشکل آلودگی هوا است
قوه قضائیه آخرین امید مردم اراک برای حل مشکل آلودگی هوا است

اراک - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی: قوه قضائیه آخرین امید مردم اراک برای رسیدگی دغدغه آنها در راستای کاهش و حل مشکل آلودگی هوای این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمدحسن آصفری» عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضاییه در اراک، افزود: آلودگی هوای اراک مسئله جدی، دغدغه و درخواست ۶۵۰ هزار نفر از مردم اراک است.

وی بیان کرد: آلودگی هوای اراک باعث مشکلات جدی زیادی از جمله بروز بیماری‌های مختلف و همچنین منجر به شکل‌گیری اعتراضات و تجمعاتی شده است.

نماینده مردم اراک، خمین و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم زورم نرسید، از همه مبادی این مهم را دنبال کردم، وزاری مربوطه را به مجلس کشاندم اما به جایی نرسید و هنوز اقدام و اتفاقی رخ نداده است.

آصفری اظهار داشت: انتظار است رئیس قوه قضائیه به عنوان آخرین امید مردم اراک، یک دستور ویژه در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر ارایه دهند و در شورای عالی امنیت ملی پیگیری شود تا دستور ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: درآمدی که از تولید برق نیروگاه حاصل می‌شود، امکان فیلتراسون و گوگردزدایی مازوت را در این واحد صنعتی دارد و نیاز است به عنوان مطالبه جدی مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد و کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا این مسئله حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: دومین مسئله این استان مشکل با اوقاف است، متاسفانه چند شهر استان مرکزی مانند، میلاجرد، مرزیجران، مالک‌آبادی و ساروق شش دانگ اوقافی است.

آصفری بیان کرد: نیاز است کمیته‌ای تشکیل و هیاتی مشخص شود، پرونده‌های زیادی در استان مرکزی در خصوص وقف و موقوفات تشکیل شده است، این موضوع جلوی پیشرفت‌ها را هم گرفته و نیاز است مشکل جدی موقوفه در این استان هرچه سریعتر حل شود.

وی عنوان کرد: سنددار کردن برخی منازل اراک از دیگر موضوعات مهم است، مصوبه‌ای مجلس شورای اسلامی امسال در این خصوص داشت و در بودجه سال آتی نیز لحاظ شده است که دولت ملزم به سنددار کردن برخی از اراضی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: شمار زیادی از مردم اراک در کوی امام علی(ع)، کوی ولیعصر (عج) و کوی امام حسین (ع) زندگی می‌کنند اما به دلیل اینکه نتوانسته‌اند سند تهیه کنند و مصوبه قانونی هم دارد، دچار مشکل هستند.

آصفری اظهار داشت: بخشی از کار حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد انجام شده که جای تشکر دارد اما بخش زیادی از کار باقی مانده و نیازمند کار جهادی و سرعت بخشیدن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از کارکنان دادگستری استان مرکزی از حقوق ناچیز برخوردارند که امید است این مهم نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و اگر لایحه‌ای داده شود، مجلس آمادگی لازم را برای دفاع و پیگیری دارد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام