پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
با حضور آصفری
همایش دهیاران شهرستان اراک برگزار شد
همایش دهیاران شهرستان اراک برگزار شد

همایش دهیاران شهرستان اراک با حضور نماینده مردم شریف شهرستان های اراک خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی،دکتر بختیاری فرماندار شهرستان اراک،معاونین فرماندار،بخشداران تابعه شهرستان اراک،مدیران کل جهاد کشاورزی، مدیر کل شرکت توزیع برق استان مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اراک برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر محمد حسن آصفری  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست شماری از دهیاران شهرستان اراک‌گفت: رینگ شمال به جنوب آب سد کمال صالح تا سه ماه آینده در اراک وصل و تمام مردم این شهر از آب این سد بهره‌مند

وی افزود: تا اوایل امسال تنها ۴۷ درصد شهر اراک به آب سد کمال صالح متصل بودند اما اکنون رینگ شرق به غرب این سد در اراک وصل و رینگ شمال به جنوب هم تا سه ماه آینده متصل می‌شود.

آصفری ادامه داد: تکمیل تقاطع غیر همسطح سنجان یکی از مطالبات به حق مردم است که با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح عمرانی تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود‌.
وی اظهار داشت: موافقت جابجایی یک‌هزار تیر برق روستایی از وزارت نیرو دریافت شده و فرماندار شهر اراک باید با اولویت‌بندی نسبت به معرفی و جانمایی این طرح اقدام کند.
نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلانی بیان کرد: ملاقات با ۹ وزیر و دعوت سه وزیر مجلس شورای اسلامی، دریافت موافقت اصلاح طرح هادی ۲۰ روستا، تعویض شبکه آبرسانی ۱۵ روستا و تامین تعداد قابل توجهی دستگاه الکتروشک برای مراکز بهداشت روستایی از دیگر اقدامات بنده در ۲ ماه گذشته بوده است.

آصفری ادامه داد:حل مشکلات آب شرب روستاهای شمال اراک یکی از اولویت‌های حوزه کاری بنده است و پیگیری‌هایی نیز انجام شده و در این زمینه سازمان آب منطقه ای باید تا یک ماه دیگر نتیجه تحقیقات خود را ارائه کند.

وی تصریح کرد:شرکت توزیع برق وظیفه دارد برق متقاضیان را تا درب منزل افراد به صورت رایگان منتقل کرده و چنانچه غیر از این باشد مدیران این شرکت باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:تاثیر کرونا بر شرایط اقتصادی کشور کمتر از تحریم نبوده اما با مدیریت جهادی و کار و تلاش شبانه روزی می توان بر مشکلات غلبه کرد .

وی بیان کرد:در زمان جنگ تحمیلی شرایط کشور به مراتب سخت‌تر از شرایط کنونی بود اما با توکل بر خدا و مدیریت کاربردی مشکلات حل شد چرا که مدیران نباید تنها در انتظار ورود منابع باشند و تجربه جنگ تحمیلی نشان داد با منابع محدود هم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.
آصفری اظهار داشت: دهیاران رابط بین حاکمیت، دولت و نظام با اهالی روستا هستند و حداکثر ارتباط با روستائیان دارند و باید مشکلات منطقه را سنجش کنند و با توجه به فاصله جغرافیایی نیازهای منطقه را با اولویت بندی شناسایی و به مسئولان ارائه دهند.
وی تصریح کرد:دهیاران به هیچ عنوان نباید پشت درب مدیران در انتظار بمانند چرا که این قشر به عنوان بالاترین مقام اجرایی روستاها هستند و حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات این قشر باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.

در این نشست ،مشکلات در تامین آب شرب، طرح هادی، حقوق و دستمزد پایین، وجود تیرهای برق در وسط خیابان‌ها و معابر روستایی بعد از ساخت و سازهای جدید، هزینه بالای طرح‌های تفکیکی، سخت‌گیریهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و سازهای و الزام استفاده از میلیگرد ۱۸، هزینه‌های بالای صدور جواز و مدیریت پسماند مهمترین مشکلات دهیاران بود که با آصفری در میان گذاشتند.
آصفری تاکید کرد: نقشه‌های ساختمان صادر شده از سوی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت کپی است و نباید متقاضیان هزینه‌های هنگفت بابت صدور نقشه بپردازند.
وی گفت:منابع طبیعی زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌هد اما بنیاد مسکن با دریافت هزینه‌های بسیار زیاد موجب نارضایتی شده‌است.
در این نشست مقرر شد آب منطقه‌ای ۲۵۰ میلیون تومان برای مطالعه اصلاح شبکه آب روستایی اراک اختصاص داده و در اسرع وقت نتیجه نهایی را اعلام کند.

همچنین مقرر شد فرمانداری اراک مشکلات جمع‌آوری پسماند روستایی را با شهرداری پیگیری کند و ۲ دهیار از بخش مرکزی ۲ دهیار از بخش ساروق و ۲ دهیار هم از بخش معصومیه در نشستی با رئیس سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها در خصوص تامین ماشین آتش نشانی و جمع‌آوری پسماند گفت و گو کنند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام