پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پیگیری مصرانه آصفری
مبنی بر صدور سندهای مالکیت کوی ولیعصر و امام علی (ع)به ساکنان این مناطق
مبنی بر صدور سندهای مالکیت کوی ولیعصر و  امام علی (ع)به ساکنان این مناطق

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  واگذاری زمین های کوی امام علی و شهرک ولیعصر به ساکنان این مناطق در جلسه با وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرد.


به گزارش روابط عمومی دفتر آصفری،  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار   با دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواستار واگذاری املاک کوی ولیعصر(عج) و امام علی(ع) شهر اراک به مالکان آنها شد.
بر پایه این گزارش آصفری در این خصوص گفت: کوی حضرت ولیعصر(عج) یا چشمه موشک از مناطق محروم با بافت حاشیه ای است که تمامی املاک این منطقه به دلیل ساخت و سازهای غیر اصولی مقاومت لازم را در برابر حوادث احتمالی ندارد.
وی با بیان اینکه اگر حادثه ای در این منطقه رخ دهد امکان خدمات رسانی نیز وجود ندارد، افزود: تمامی مسکن های این منطقه در زمین های منابع ملی و دولتی واقع شده اند که شهرداری حاضر به صدور پروانه ساخت به دلیل معارض بودن دولت نمی باشد.
آصفری ادامه داد: با عنایت به موارد فوق نیاز به واگذاری این املاک از سازمان ملی زمین و مسکن به سازمان بازآفرینی شهری برای واگذاری به مردم و تسریع در روند نوسازی می باشد که درخواست ابلاغ این موضوع به سازمان های فوق را طی نامه ای کتبی به وزیر راه و شهرسازی داده ام و پیگیر انجام این موضوع هستم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به منطقه کوی امام علی(ع) نیز بیان داشت: کوی امام علی(ع) نیز با بیش از ۸۰ هزار نفر سکنه و بنا به ادعای دولت زمین های این منطقه جز اراضی ملی می باشد.
وی اضافه کرد: در این زمین ها قبل از انقلاب مردمی از قشر محروم خانه ساخته اند و در دوران دفاع مقدس نیز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند.
آصفری ادامه داد: در دوران تصدی وزارت آقایان نیکزاد و آخوندی نسبت به واگذاری این املاک به مردم موافقت صورت گرفته، اما سرعت واگذاری این املاک به مردم کند است، لذا طی نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار دستور در خصوص تسریع در روند واگذاری به جهت بازآفرینی شهری منطقه مذکور از سازمان ملی زمین و مسکن به سازمان بازآفرینی شهری جهت واگذاری به مردم شده ام و تا تحقق موضوع، این مورد را پیگیری خواهم کرد.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام