پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
زمینه توسعه روابط تهران و پیونگ یانگ مهیا است
زمینه توسعه روابط تهران و پیونگ یانگ مهیا است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه‌های توسعه روابط ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، تجاری مهیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هان سونگ او، سفیر کره شمالی در تهران روز یکشنبه دوم بهمن ماه 1401 با محمدحسن آصفری، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

آصفری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مستحکم دو کشور در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دو کشور از ظرفیت های فراوانی برای تحکیم و توسعه مناسبات دوستانه فیمابین برخوردارند که باید در چارچوب منافع مشترک از آنها بهره گیرند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی، با اشاره به جایگاه مهم مجالس دو کشور تصریح کرد: پارلمان های ایران و کره شمالی می‌توانند نقش بسزایی در تسهیل و تسریع مناسبات فیمابین ایفا کنند. لذا از افزایش گفتگوها و همکاری‌های میان نمایندگان مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور استقبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد تبادل هیأت های پارلمانی دو طرف باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمینه‌های توسعه روابط ایران و کره شمالی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، تجاری مهیا است و امیدواریم با همکاری مقامات دو کشور، شاهد توسعه روابط هرچه بیشتر در امور پارلمانی و همچنین افزایش مناسبات دو کشور باشیم.

 

هان سونگ او، سفیر کره شمالی در تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران برای کشورش گفت: پیونگ یانگ برای توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با تهران در همه زمینه ها آمادگی دارد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری و تبادل‌نظر میان نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کرد و خواستار ارتقای سطح مناسبات دوستانه دو کشور در حوزه های مختلف شد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام