پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری
بر دوخطه شدن راه آهن قم به اراک تاکید کرد
بر دوخطه شدن راه آهن قم به اراک تاکید کرد

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به دو خطه شدن راه آهن قم به اراک تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی دفتر آصفری،  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواستار دو خطه شدن راه آهن محور قم به اراک شد.
بر اساس این گزارش، آصفری گفت: با توجه به اینکه راه آهن اراک به قم و تهران یکی از شبکه های ریلی مهم کشوری است که به دلیل صنعتی بودن و موقعیت جغرافیایی استان مرکزی که در مرکز کشور واقع شده است مورد استفاده قرار می گیرد و قطعه قم به تهران دو خطه شده است و این امر در سرعت و صرفه جویی در وقت و بهره وری مورد استقبال قرار گرفته است.
وی افزود: برای محور قم به اراک علی رغم انجام مطالعات آن برای دو خطه شدن هیچگونه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته، لذا این موضوع به دلیل نبود خط هوایی اراک به تهران نارضایتی مردم و تولیدکنندگان و بخش های صنعتی را سبب شده است، لذا طی نامه ای به دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی خواستار تامین اعتبار لازم برای پروژه ۲ خطه شدن محور مذکور شده ام و این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه بزرگراه اراک_سلفچگان قطعه ای از کریدور شمال به جنوب و غرب کشور است، گفت: این بزرگراه گنجایش حجم ترافیک فعلی را ندارد و چه بسا در آینده مشکلاتی بیشتری نیز پیش رو آید که این امر لزوم تبدیل این محور شریانی را به آزادراه دو چندان می کند.
آصفری اظهار داشت: این موضوع را نیز طی نامه ای به وزیر راه و شهرسازی اطلاع رسانی کرده ام و خواستار پیگیری این موضوع شده ام که دستور انجام این موضوع صادر شده است.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام