پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
مصوبه کمیسیون شوراها موجب عادلانه تر شدن تبلیغات انتخاباتی می شود
مصوبه کمیسیون شوراها موجب عادلانه تر شدن تبلیغات انتخاباتی می شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار داشت: با مصوبه کمیسیون و بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تبلیغات انتخاباتی عادلانه تر شده و کاندیداها به شکل برابر از امکانات عمومی بهره مند می شوند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که فرآیند اصلاح آن در مجلس و کمیسیون شوراها آغاز شده است گفت: در جریان بررسی این طرح صحبت های خوبی با مراکز پژوهشی و البته مجمع تشخیص مصلحت نظام شد و از این رو نواقص آن به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود:البته نظرات و پیشنهادات بخش های مختلف همچنان قابل بررسی و اعمال بر روی طرح است و مجلس آماده پذیرش نظرات اصلاحی همه  برای رسیدن به یک نظام رقابتی،عادلانه و فراگیر در انتخابات است.

نایب رئیس کمیسیون در خصوص ویژگی های این طرح تصریح کرد: ایجاد سازوکارها برای رعایت بی طرفی و عدم دخالت به نفع هر یک از داوطلبان ازسوی مجریان و ناظران و برخورد مؤثر با خاطیان و قرار دادن ضمانت اجرای مناسب در راستای اجرای بند 15 سیاست‌های کلی انتخابات و پیش بینی ممنوعیت ورود نیروهای مسلح و دولتی در طرفداری از نامزدها که در بند 16 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است از ویژگی های طرح تدوینی مجلس است.

وی با اشاره شرایط جدیدی که در اختیار افراد تایید صلاحیت شده برای تبلیغات بر اساس طرح مجلس قرار می گیرد گفت: زمینه سازی برای بهره برداری داوطلبان از امکانات عمومی جهت تبلیغات انتخاباتی، بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صدا و سیما و فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها و امکانات دولتی و عمومی کشور والبته اصلاح امور مربوط به تبلیغات انتخاباتی و بروز رسانی احکام آن و توجه به تبلیغات در فضای مجازی در مصوبه کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام