پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
نقش احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار در انتخابات مجلس بیشتر می‌شود
نقش احزاب و تشکل‌های شناسنامه‌دار در انتخابات مجلس بیشتر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با اصلاحاتی که در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس صورت می‌گیرد برای حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از ۴ کرسی دارند، نقش احزاب در انتخابات بیشتر شود تا جریانات مختلف مشارکت بیشتری داشته باشند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون انتخابات با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم نیاز به اصلاح در ابعاد مختلف دارد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس جلسات مشترکی قوه مقننه با برخی از حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش ها و دولتمردان برگزار شده و ضمن دریافت نظارت آنها، درصدد اصلاح قانون انتخابات هستیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر مهلت فرآیند رسیدگی به صلاحیت ها، اعلام برخی از موار ردصلاحیت ها به افراد و غیره از جمله موضوعاتی است که درحال تغییر است، افزود: روش برگزاری انتخابات نیز در حال اصلاح شدن است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در واقع قرار است با اصلاحاتی که صورت می گیرد در این دوره از انتخابات برای حوزه هایی که بیش از چهار کرسی نماینده دارند، شکل نظام انتخابات طوری باشد که نقش احزاب بیشتر شود و همچنین از جریانات مختلف در پارلمان حضور داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی تشکل های شناسنامه دار مختلف، جریانات و مجموعه های ائتلافی بتوانند ایفای نقش کنند؛ امیدواریم اصلاحاتی که در حال انجام شدن است برای انتخاباتی دوره آتی قوه مقننه اجرایی و عملیاتی شود./

پایان پیام

عضو کانال بله خبرگزاری خانه ملت شوید

اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام