پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
آژانس باید فعالیت های هسته ای ایران را با نگاه فنی دنبال کند
آژانس باید فعالیت های هسته ای ایران را با نگاه فنی دنبال کند

نماینده مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به نهادی برای پیاده کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران تبدیل شده است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به صدور قطعنامه ای علیه ایران به بهانه ناکافی بودن همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی به نهادی برای پیاده کردن سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران تبدیل شده است و می خواهند با اینگونه موضع گیری ها جمهوری اسلامی را عصبانی کنند تا  از NPT خارج شویم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه اگر آژانس به روند خود ادامه دهد ایران دیگر به تعهدات پایبند نخواهد بود، بیان کرد: در شرایطی قطعنامه ای علیه ایران به بهانه ناکافی بودن همکاری ها صادر شده است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 بار بر عملکرد صلح آمیز هسته ای ایران اذعان کرده و گفته تمام فعالیت ها در چارچوب قوانین و زیر نظر بازرسان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با این حال اگر نهادهای بین المللی و غرب به این روند علیه ایران ادامه دهند، تصمیم ایران به نفع آنها نخواهد بود زیرا ما حاضر نخواهیم بود هم زیر بار تحریم ها و فشارهای بین المللی باشیم و هم در مذاکرات باقی بمانیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی دست از رفتارهای جانبدارانه و در راستای سیاست های آمریکا بردارد و در بیانیه یا گزارشی به عدم پایبندی آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی به پردازد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه جایگاه بی طرفی آژانس بین المللی از دست رفته است گفت: آژانس باید فعالیت های هسته ای ایران را با نگاه فنی دنبال کند تا اعتماد از دست رفته به او برگردد./


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام