پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری

پایگاه اطلاع رسانی محمدحسن آصفری
آصفری:
تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس
تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در خانه ملت خبر داد.

به گزارش فارس، محمدحسن آصفری ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در خانه کارگر استان مرکزی اظهار کرد: نمایندگان مجلس در هفته گذشته کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را به تصویب رسانده و تا دو هفته آینده ایرادات ۲ ماده قانونی دیگر را نیز رفع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی باید از امکانات بیمه‌ای به صورت عادلانه برخودار شوند، طعم عدالت را به درستی بچشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب بر لزوم  تدوین اطلس مهندسی کارگری و صنعتی در حوزه‌های مختلف تاکید و اظهار کرد: این اطلس می‌تواند در رفع نیازها و مشکلات کارگران نقش به سزایی ایفا کند.

آصفری با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و وجود بیش از ۲۵۰ هزار کارگر در استان خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از کارگران واحدهای بزرگ صنعتی استان به دلیل خصوصی سازی اشتباه در سال های گذشته با چالش‌های بسیاری مواجه شده و تحمل مشکلات بسیاری شدند این در حالی است که بخش خصوصی باید رونق این واحدها را رقم می‌زد.

وی گفت: بخشی از واحدهای صنعتی استان در پی واگذاری غلط اصل ۴۴  قانون اساسیبه حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمده‌اند که دلیل اصلی آن نالایقی و ناتوانی مدیریت این واحدها وعدم توجه آنان به معیشت کارگران بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت تامین امنیت شغلی و به روز رسانی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و ادامه داد: ضروری است چالش‌های حوزه تولید در واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل احصا و در راستای رفع آنها اقدام شود.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام